Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2018-12-20

Mat.se: Mat.se lanserar mobil pop-up-store på (h)julafton

Mat.se är först i Sverige med en rullande pop-up-store under julafton.
Bilen kommer befinna sig i Stockholm för att leverera gratis
matvaror.

Julafton närmar sig med stormsteg och rushen tycks stressigare än
någonsin. Trots noga planerade inköpslistor är det lätt hänt att
glömma någon av ingredienserna. För att motverka julkris i hemmen
öppnar Mat.se en ambulerande pop-up-store i Stockholms innerstad.

- På julafton är det många butiker som antingen håller helt stängt
eller stänger tidigt. Något som kan vara problematiskt när man som
konsument i sista minuten upptäcker att man glömt köpa ströbröd för
att griljera skinkan, säger Anders Jacobsson, marknadschef på Mat.se.

Bilen kommer att köra runt i de centrala delarna av Stockholm under
julafton fylld med ett noga utvalt sortiment av matvaror och
produkter som du kan tänkas sakna på julafton. För att ta del av
sortimentet och pop-up-storen kommer Mat.se släppa hemsidan
julbilen.se där man kommer kunna följa bilen i realtid och se
hållplatser samt vilka varor som finns tillgängliga. Alla varor i
bilen kommer dessutom vara gratis.

Sortimentet i julbilen är framtaget med hjälp av avancerad analys av
såväl produktsökningar som faktiskt försäljning under julen. Även
bilens rutt är noga planerad med tillgänglighet och relevans.
Pop-up-storens rutt och sortiment kommer finnas tillgängligt via
Julbilen.se.

- Med detta hoppas vi kunna hjälpa hushållen att behålla julefrid, men
även hjälpa de personer som är i behov av lite extra i dessa tider.
Vi vill ge det vi kan för att sätta guldkant på familjernas tillvaro
under julen, säger Anders Jacobsson.

Läs mer på www.mat.se

För mer information kontakta:

Sofia Norén, digital marknadsspecialist på Mat.se, 0730-62 29 76

Axfoods presstjänst: 0702-89 89 83

Mat.se är en fullsortimentsbutik på nätet med fokus på att leverera
bra och hållbar mat till rätt pris hem till kundens dörr. Med lager i
Göteborg, Stockholm och Malmö når Mat.se ca 40 procent av Sveriges
befolkning. Mat.se är en del av Axfood-koncernen.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/mat-se/r/mat-se-lanserar-mobil-pop-up-store-pa...
https://mb.cision.com/Main/15837/2704864/966543.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.