Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2018-10-11

MenuCard går in på det nya segmentet för menybiljetter

Mjukvarubolaget MenuCard har efter en lyckad försöksperiod beslutat sig för
att gå in på den nya marknaden för digitala menybiljetter som ett
komplement till bolagets övergripande plattform med rabatter på fler än 600
restauranger i Danmark. Det framgår av ett pressmeddelande.

MenuCard går därmed in på en marknad som enligt styrelsens bedömning har en
potential på upp till 25 miljoner danska kronor i årlig omsättning.
Styrelsen bedömer att detta initiativ ensamt kan öka bolagets intäkter år
2019 med cirka 50 procent i förhållande till nuvarande nivå. Bolaget kommer
att inleda en större satsning på menybiljetter, det vill säga vouchers för
rabatterade restaurangbesök, under innevarande kvartal.

Menybiljetternas intjäning per transaktion bedöms vara ungefär dubbelt så
mycket som transaktionsnivåerna i MenuCards huvusakliga affärsmodell.
Marknaden för menybiljetter drivs av restaurangernas önskemål att locka
gäster under perioder med många tomma bord och restaurangbesökarnas önskan
om värde för sina pengar. MenuCard etablerar sig därmed i ett nytt segment
av marknaden.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.