Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2018-07-11

Miris Holding: Miris lanserar kampanjen "The Swedish Way"

Mjölkanalysföretaget Miris lanserar idag marknadskampanjen, "The
Swedish Way". Målet med kampanjen är att skapa internationell
uppmärksamhet kring individualiserad nutrition genom specifik
berikning (target fortification) av bröstmjölk till för tidigt födda
barn.

"Med kampanjen vill vi skapa opinion och sprida kunskap om hur
individualiserad nutrition genom specifik berikning (target
fortification) av bröstmjölk är avgörande vid behandling av för
tidigt födda barn", säger Miris VD Camilla Myhre Sandberg. "Svensk
neonatalvård är världsledande och den svenska metoden, att
individuellt anpassa näringsinnehållet genom att analysera och
därigenom möjliggöra individuell berikning av bröstmjölken, är en
högst bidragande faktor som vi anser viktig att dela", säger Camilla.

Kampanjens budskap baseras bland annat på utlåtanden från ledande
neonatalläkare vid Umeå Universitet, som är ett internationellt
erkänt forskningscenter för neonatal intensivvård. Fler för tidigt
födda barn växer upp till starka och friska individer i Sverige än i
de flesta andra länder i världen. Individanpassad nutrition genom
specifik näringsberikning görs idag rutinmässigt över hela landet för
att främja bättre återhämtning, tillväxt och kognitiva färdigheter.

Miris kampanj riktar sig i första hand till neonatalkliniker men den
syftar också till att stödja anhöriga till för tidigt födda barn
genom ökad medvetenhet samt till att höja den generella kunskapsnivån
inom den internationella sjukvårdsvärlden.

Kampanjen är centrerad kring webbplatsen www.swedish-way.com, där
besökare bland annat kan ta del av information, nya forskningsrön och
praktiska tips för hur man implementerar individuell berikning samt
se informationsfilmer och intervjuer.

For ytterligare information, kontakta:

Camilla Myhre Sandberg, CEO Miris Holding AB

Tel: +46 18 14 69 07, e-mail: camilla.sandberg@mirissolutions.com

Om Miris
Miris är ett globalt företag som tillverkar och säljer utrustning och
förbrukningsartiklar för analys av mjölk. Produkterna används inom
sjukvårdens neonatalintensiv-enheter, mjölk banker och research
center över hela världen. Företaget fokuserar med sina produkter på
analys av i första hand bröstmjölk men även på mejerimjölk. Visionen
att bidra till en ökad folkhälsa globalt genom kontroll av kvaliteten
på mjölk som föda och näringsämne.

Miris Holding AB (publ) är noterat på Spotlight. För mer information,
se www.mirissolutions.com.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/miris-holding/r/miris-lanserar-kampanjen--the-...
http://mb.cision.com/Main/11548/2573265/876764.pdf

Författare Aktietorget

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.