Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2015-10-15

Mitel Networks Corporation: Mitel lanserar en portfölj för det mobila företaget med "mobile-first" i fokus

Unik, mobil och molnbaserad tjänsteportfölj som skapar samarbete och
kommunikation helt utan hinder

* Mobil - erbjuder professionell affärskommunikation till smartphones för
kontorspersonal med "carrier-grade security" och driftsbesparingar
* Företag - möjliggör sömlös realtidskommunikation, framtagen särskilt för
smartphones
* Moln - utökar geografiskt stöd för en "multi-tennant"- och
"multi-instance"-molnplattform och den bästa vägen till det mobila molnet

DALLAS, 15 okt. 2015 (GLOBE NEWSWIRE) - Mitel® (Nasdaq:MITLt (TSX:MNW), en
global ledare inom realtidskommunikation för företags-, moln- och
mobilkommunikation, presenterade i dag sin heltäckande serie med produkter
och tjänster för det molnbaserade mobila företaget. Mitels företagsexpertis
och branschledande molnkommunikation med erkänd 4G LTE-portfölj och
erfarenhet som tjänsteleverantör kombineras på ett sätt som gör att
molnbaserade mobila företag kan se på affärsmodeller på ett helt nytt sätt.

Unik kombination av erbjudanden påskyndar tillgången till innovativa tjänster
i realtid

Mitel vänder sig till det mobila företaget, där den vardagliga
affärskommunikationen, inklusive röst- och videosamtal, och chattar sker
sömlöst oavsett enhet. I en värld där det mobila och molnbaserade har
prioritet och där generation Y går i spetsen kan användare själva välja hur
de vill ansluta till den enhet de väljer. De här kapar de traditionella
banden till den fysiska kontorsmiljön och skapar ett heltäckande företags-
och mobilnätverk.

* Kommunikations- och samarbetsverktyg optimerade för smartphones där
anslutningen sker med ett enkelt tryck: Mitels MiCollab har tagits fram
särskilt för smartphone-enheter, bland annat för Apple, Android, Windows
och Blackberry. MiCollab är en UC-kommunikationsprogramvara som levererar
ett intuitivt och konsekvent användargränssnitt för samtal, video och
samarbete i realtid. Denna version av MiCollab sätter det mobila i fokus
och gör det möjligt för små, medelstora och stora företag att utnyttja
avancerade funktioner för närvaro, företagskatalog och anslutning med ett
enkelt tryck. Detta underlättar dokumentdelning och samarbete samt
förbättrar produktiviteten.
* Världens första WiFi-samtalstjänst på tre kontinenter: Mitel är den första
leverantören av mobila lösningar att erbjuda mobilanvändare i Asien, Europa
och Nordamerika Voice over WiFi-kapacitet (VoWiFi). Mitels VoWiFi-lösning
används för närvarande av Tier 1-operatörer som T-Mobile US, som har över
sju miljoner kunder som använder WiFi-samtal. Tack vare denna lösning kan
mobiloperatörer nu leverera kraftfulla "desktop"-liknande
kommunikationsmöjligheter till alla smartphones med förstklassig säkerhet
och driftsbesparingar. Med Mitels VoWiFi-lösning kan både företag och
konsumenter även ringa internationella samtal med en mobiltelefon och
utnyttja wifi som om det vore ett lokalt samtal för att undvika dyra
trafik- och roamingavgifter.
* Molnet förstärker det mobila företaget med utökad geografisk stöd för
"multi-tennant"- och "multi-instance" -molnplattformar och den bästa vägen
till det mobila molnet: Genom att lansera MiCloud-plattformen även i
Frankrike, Storbritannien och Tyskland hjälper Mitel tjänsteleverantörer
att möta kundefterfrågan på viktiga tillväxtmarknader. Mitel erbjuder den
bästa vägen till molnet för både små och medelstora företag som går från
lokala till publika moln och stora företag med mer komplexa IT-ramverk. Nu
erbjuder Mitel den bästa vägen till det nya molnet - det mobila molnet.
Operatörer somT-Mobile Netherlandsutnyttjar redan företagets molnplattform.
* Förbättrad kapacitet för intelligent kundtjänst för den mer mobila och
sociala konsumenten: MiContact Center kopplar samman det mobila företaget
med den mobila konsumenten. MiContact Center används redan av
hundratusentals kontaktcenteragenter - från stora e-handelsföretag till
professionella idrottslag. Den möjliggör en mer intelligent och
mobilanpassad kundtjänst, tack vare program för sms, chatt och röstsamtal.
Förbättrad analys- och integrationskapacitet ger en djupgående upplevelse
då kunddata integreras med IoT- och/eller M2M-triggers.
* Nya mobilitetsmöjligheter för hotell- och turismkunder möjliggör en
personlig gästupplevelse redan i dag: Mitel levererar individanpassade
tjänster som sammanlänkar interaktionen och upplevelsen mellan hotellgäster
och personalen genom deras mobiler. Mitels hotell- och turismlösning
kopplar gästens smartphone till hotellets nätverk och gör den till en
förlängning av telefonen på rummet. Detta gör att gästen får tillgång till
hotellrummets nyckel, röstbrevlåda, snabbuppringningsfunktioner och
platsbaserade tjänster. Hotell kan dra nytta av detta genom att skapa nya
servicepaket som på ett elegant sätt sammankopplar personlig gästservice
med hotelldriften för att uppmuntra till återbesök.

Citat

"Vi använder sedan länge Mitels kommunikationslösningar och vi berömmer Mitels
strategi för ett molnbaserat mobilt företag, samt deras fortsatta
ansträngningar att minska och eliminera komplexiteten med kommunikation
mellan nätverk. Vi vill alla tänka mobilt först ("mobile-first") och hjälpa
våra anställda att vara uppkopplade och produktiva", säger Jason Spainhour,
ansvarig för Mitels användargrupp. "Vi vet att det här teamet har den
inriktning och de verktyg som är nödvändiga för att göra så att moln-, mobil-
och realtidsapplikationer integreras på ett sätt som möjliggör nya funktioner
och tjänster som i grunden kan ändra det sätt människor bedriver
affärsverksamhet."

"Användare förväntar sig väl integrerade och meningsfulla tjänster på samtliga
enheter som de föredrar att använda så att affärskommunikationen levererar en
konsumentliknande upplevelse och mobilkommunikationen utvecklas i riktning
mot en mer affärsmässig upplevelse", säger Rich McBee, Mitels VD.
"Kombinationen av mobil- och molnkommunikation eliminerar många tekniska
hinder vilket möjliggör ett verkligt sömlöst samarbete och att en helt sömlös
kommunikation slutligen kan uppnås. Att leverera en friktionsfri upplevelse
till kunderna är Mitels uppgift och uppdrag."

Viktiga fakta

* Över 1,6 miljoner användarevärlden runt förlitar sig på Mitel för
molnkommunikation
* Mitels kunder omfattar 15 av världens 20 största mobiloperatörer
* Mitel är globalt erkänt som en ledare avGartner's Magic Quadrant for
Unified Communications

Relaterat material

* Läspressmeddelande om strategin för det mobila företaget
* Sevideon om det mobila företaget
* Sevideon om MiCollab
* Ladda ned vitboken "Mobilizing Real-Time Communications"
* Ladda ned e-boken: "Mobile Enterprise 2020"
* Läs bloggen: "Re-imagining the Mobile Enterprise"
* Se infografiken: "8 Ways Mobile-Enabling Your Workforce Saves Time and
Money"
* Gå med iMitels användargrupp

Sociala medier
:

Twitter
: Mitel lanserar sin portfölj för det mobila företaget med "mobile-first" i
fokus. #MitelNext
Twitter
: Mitels unika mobil-, företags- och molnportfölj påskyndar sömlöst samarbete
och kommunikation. #MitelNext

Taggar/nyckelord:

Moln, företag, mobilitet, realtidskommunikation, VoWiFi, wifitelefoni,
MiCollab, MiContact Center, gästfrihet

Om Mitel
Mitel är globalt marknadsledande inom företagsrelaterad och mobilbaserad
kommunikation och ligger bakom över 2 miljarder affärskontakter och 2
miljarder mobilanslutningar varje dag, Mitel (Nasdaq:MITL) (TSX:MNW) hjälper
företag och mobiloperatörer att ansluta, samarbeta och tillhandahålla
innovativa tjänster till sina kunder. Våra innovations- och
kommunikationsexperter betjänar över 60 miljoner företagsanvändare i över 100
länder samt 130 mobiloperatörer inklusive 15 av världens största 20
mobiloperatörer. Vi är ensamma om att betjäna det mobila företaget genom att
använda molnet i realtid. För mer information, sewww.mitel.comoch följ oss på
Twitter @Mitel.

Mitel är ett registrerat varumärke för Mitel Networks Corporation.

Alla övriga varumärken tillhör de olika innehavarna.

MITL-C

KONTAKT: Media - Amerika
Camille Beasley
469-212-0433
camille.beasley@mitel.com

Media - EMEA/AP
Duncan Miller
+44 0 1291 612 646
duncan.miller@mitel.com

Investerare
Michael McCarthy
469-574-8134
michael.mccarthy@mitel.com

Branschanalytiker
Cynthia Navarro
469-574-8113
cynthia.navarro@mitel.com

---------------------------------------

This announcement is distributed by NASDAQ OMX Corporate Solutions on behalf of NASDAQ OMX Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Mitel Networks Corporation via Globenewswire

HUG#1959142

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.