Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-04-04

Mobile Loyalty: ADONnews genererade direktförsäljning av kapitalvaror med 475 000 sek på 10 dagar för en lokal tidning

Malmö, 4 april 2016 - Mobile Loyalty (AktieTorget "MOBI"), utvecklar
och säljer abonnemangsbaserad annonsering främst riktad mot lokala
och regionala företag. Norrtelje Tidning har med ADONnews genomfört
vårens första auktion "NT Fynd" med ett försäljningsvärde om 475 00
SEK. För en tidning som Norrtelje Tidning är ett sådant
försäljningsvärde viktigt.

Auktionen är ett bra bevis på hur tidningar kan arbeta med Mobil
Loyalty's verktyg ADONnews i kombination med aktiv försäljning av
sällanköpsvaror och kapitalvaror. Norrtelje tidning har en digital
räckvidd om 42 000 unika läsare i veckan. Auktionen löpte under 10
dagar och innehöll 119 kapitalvaror av vilka 114 såldes för 63 % av
butikspriset om totalt 475 000 sek inkl. moms. Totalt inkom 1600 bud
och snittpriset per såld vara var 3 900 sek (butikspris 6 334 SEK).

Tidningens säljkår genomför annonsförsäljningen gentemot annonsörerna
och producerar själva auktionen via Mobil Loyalty's tjänst ADONnews.
Annonsörerna erhåller ett annonsvärde motsvarande varans butikspris.

"- Auktionsdelen är nu fullt integrerad med ADONnews och vårens första
auktion är ett bra exempel på hur en lokal tidning kan använda
ADONnews för att skapa ett stort värde för sina annonsörer och
generera direktförsäljning och intäkter till den lokala
detaljhandeln." säger Andreas Ericsson, COO Mobile Loyalty

Med den nya auktionstjänsten i ADONnews tillförs ytterligare ett
mervärde för tidningar och annonsörer genom att använda och arbeta
med ADONnews på löpande basis. Den nya och bevisat mycket effektiva
auktionstjänsten öppnar för att våra kunder i stället för att driva
auktioner 1-2 gånger per år nu kan driva auktioner regelbundet och på
löpande basis. Bolagets målsättning är att öka antalet auktioner samt
att auktionerna löper över större delen av året som ett starkt
komplement till den löpande annonseringen via ADONnews.

Den som vi lära sig mera om ADONnews kan läsa mer på Mobil Loyalty's
hemsida: http://www.adonnews.com/ Där finns också prov på tidningar
som i dag använder sig av tjänsten.

För mer information kontakta:

Christer Enqvist VD
christer.enqvist@mobileloyalty.com
(christer.enqvist@mobileloyalty.com)

Andreas Ericsson, COO, Mobile Loyalty

Andreas.ericsson@mobileloyalty.com

Mobile Loyalty levererar ett nätverk för annonsörer och intäkter till
mediebolag och är verksamma inom det snabbast växande segmentet inom
marknadsföring - online & mobilt. Vi erbjuder nästa generations sök-
och annonslösningar genom en bevisad, marknadsledande plattform
anpassad för mediebolag, vilken är baserad på intäktsdelning. Genom
vår plattform kan mediebolag på ett kostnadseffektivt sätt väsentligt
öka de digitala annonsintäkterna, annonsörerna öka effekten av sin
investering och båda dra nytta av möjligheterna som uppstår i skiftet
i teknik och konsumentbeteende.Mobile Loyalty handlas på Aktietorget,
Stockholm (ticker: MOBI).

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/mobile-loyalty/r/adonnews-genererade-direktfor...
http://mb.cision.com/Main/11636/9948330/495942.pdf

Författare ATORG

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.