Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-04-12

Mobile Loyalty: Borås Tidning har genomfört sin första auktion med ADONnews

Malmö, 12 april 2016 - Mobile Loyalty (AktieTorget "MOBI"), utvecklar
och säljer abonnemangsbaserad annonsering främst riktad mot lokala
och regionala företag. Borås Tidning har med ADONnews genomfört
auktionen "BjudBT" med ett mycket gott resultat.

Årets andra auktion levererade stark försäljning med Mobil Loyalty's
digitala plattform, ADONnews, i kombination med aktiv försäljning av
sällanköpsvaror och kapitalvaror. Borås Tidning har en digital
räckvidd om 145 000 unika läsare i veckan.

"Auktionen löpte under 10 dagar och en majoritet av varorna såldes,
vilket är ett mycket bra resultat och vi är nöjda med auktionens
genomförande" säger Catrin Ljung, Annonschef på Borås Tidning

Tidningens säljkår genomför annonsförsäljningen gentemot annonsörerna
och producerar själva auktionen via Mobil Loyalty's tjänst ADONnews.
Annonsörerna erhåller ett annonsvärde motsvarande varans butikspris.

"Auktionsdelen i ADONnews ger ett bra komplement till hur en lokal
tidning kan använda ADONnews för att skapa ett stort värde för sina
annonsörer och generera direktförsäljning och intäkter till den
lokala detaljhandeln." säger Andreas Ericsson, COO Mobile Loyalty

Med den nya auktionstjänsten i ADONnews tillförs ytterligare ett
mervärde för tidningar och annonsörer genom att använda och arbeta
med ADONnews på löpande basis. Den nya och bevisat mycket effektiva
auktionstjänsten öppnar för att våra kunder kan driva auktioner
regelbundet och på löpande basis. Bolagets målsättning är att öka
antalet auktioner samt att auktionerna löper över större delen av
året som ett starkt komplement till den löpande annonseringen via
ADONnews.

Den som vi lära sig mera om ADONnews kan läsa mer på Mobil Loyalty's
hemsida: http://www.adonnews.com/ Där finns också prov på tidningar
som i dag använder sig av tjänsten.

För mer information kontakta:

Christer Enqvist VD

christer.enqvist@mobileloyalty.com
(christer.enqvist@mobileloyalty.com)

Andreas Ericsson, COO, Mobile Loyalty

Andreas.ericsson@mobileloyalty.com

Mobile Loyalty levererar ett nätverk för annonsörer och intäkter till
mediebolag och är verksamma inom det snabbast växande segmentet inom
marknadsföring - online & mobilt. Vi erbjuder nästa generations sök-
och annonslösningar genom en bevisad, marknadsledande plattform
anpassad för mediebolag, vilken är baserad på intäktsdelning. Genom
vår plattform kan mediebolag på ett kostnadseffektivt sätt väsentligt
öka de digitala annonsintäkterna, annonsörerna öka effekten av sin
investering och båda dra nytta av möjligheterna som uppstår i skiftet
i teknik och konsumentbeteende.

Mobile Loyalty handlas på Aktietorget, Stockholm (ticker: MOBI).

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/mobile-loyalty/r/boras-tidning-har-genomfort-s...
http://mb.cision.com/Main/11636/9953687/499634.pdf

Författare ATORG

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.