Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-10-19

Mobile Loyalty i partneravtal med Match2One, aktiverar ADONnews på över 300 mediasajter

Mobile Loyalty ingår ett partneravtal med Match2One och aktiverar ADONnews
på över 300 populära mediasajter via Match2Ones nätverk.

Avtalet innebär att Mobile Loyaltys räckvidd ökar från 7 till över 50
miljoner besökare i veckan.

Överenskommelsen innebär också att Mobile Loyalty kommer att inleda
samarbete med flera externa säljpartners för att bearbeta marknaden på ett
effektivt sätt, uppger bolaget i ett pressmeddelande.

Överlag beskrivs avtalet som signifikant för Mobile Loyaltys expansion. De
ekonomiska effekterna av det är förväntade att börja synas i början av
2018.

”Vi är naturligtvis mycket glada över avtalet med Match2One. Det ger oss en
värdefull bit i det pussel vi lägger för att genomföra den digitala
transformeringen av den lokala annonsaffären. Vi kommer nu lägga stor kraft
för att aktivera externa säljpartners för att täcka ett väsentligt större
geografiskt område. Avtalet tar oss närmare vårt mål: att med ADONnews göra
annonsering enklare", säger Andreas Ericsson, vd på Mobile Loyalty.

Reno Santic
Nyhetsbyrån Finwire
https://twitter.com/finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.