Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-05-10

Mobile Loyalty: Lanserar nya auktioner med HSS Media

Malmö, 10 maj 2016 - Mobil Loyalty lanserar direktförsäljning via
auktion med två tidningar - Vasa Bladet och Österbottens Tidning.
Auktionen beräknas ha ett varuvärde om 4,3 MSEK. Mobile Loyalty's
arvode för en auktion är mellan 8-12 procent av försäljningsvärdet.
HSS Media som äger tidningarna använder sig av ADONnews som plattform
för digitala lokala annonser såväl som auktioner från Mobil Loyalty.
De två tidningarna möter 96 000 unika digitala besökare per vecka som
sammantaget genererar mer än 1,2 miljoner sidvisningar.

Fler och fler av Mobile Loyalty's mediapartners och tidningar använder
sig nu av möjligheten att erbjuda sina annonsörer direktförsäljning
via auktionsmodulen i ADONnews. HSS media är Mobile Loyalty's första
mediapartner som använder såväl ADONnews vilket är en plattform för
digitala lokala annonser, som kanalen för direktförsäljning via
auktionerna i denna modul. HSS Medias auktion löper under 10 dagar
och beräknas ha ett varuvärde om 4,3 MSEK.

Mobile Loyalty arvode på auktioner beräknas vara mellan 8-12 procent
av försäljningsvärdet och varierar beroende på värdet på den totala
affären.

"HSS Media kör nu sin andra auktion vilket är ett bevis på det värde
ADONnews skapar för våra mediapartners. Integrationen av
annonssystemet för lokala annonser och auktioner breddar affären för
både oss och för våra kunder, som nu enkelt kan erbjuda sina
annonsörer innovativ lokal marknadsföring i en kombination med
direktförsäljning." säger Andreas Ericsson, COO Mobile Loyalty

HSS Medias två tidningar (Vasa Bladet och Österbottens Tidning) har
idag över 96 000 unika digitala besökare per vecka som sammantaget
genererar mer än 1,2 miljoner sidvisningar.

Länk till auktionen: www.bjud.fi

Den som vi lära sig mera om ADONnews kan läsa mer på Mobile Loyalty's
produktsida:

http://www.adonnews.com/ Där finns också prov på andra tidningar som i
dag använder sig av tjänsten.

Mobile Loyalty, utvecklar och säljer abonnemangsbaserad annonsering
främst riktad mot lokala och regionala företag. Mobile Loyalty
levererar ett nätverk för annonsörer och intäkter till mediebolag och
är verksamma inom det snabbast växande segmentet inom marknadsföring
- online & mobilt. Vi erbjuder nästa generations sök och
annonslösningar genom en bevisad, marknadsledande plattform anpassad
för mediebolag, vilken är baserad på intäktsdelning. Genom vår
plattform kan mediebolag på ett kostnadseffektivt sätt väsentligt öka
de digitala annonsintäkterna, annonsörerna öka effekten av sin
investering och båda dra nytta av möjligheterna som uppstår i skiftet
i teknik och konsumentbeteende. (AktieTorget "MOBI")

För mer information kontakta:

Christer Enqvist VD
christer.enqvist@mobileloyalty.com
(christer.enqvist@mobileloyalty.com)

Andreas Ericsson, COO, Mobile Loyalty
Andreas.ericsson@mobileloyalty.com

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/mobile-loyalty/r/lanserar-nya-auktioner-med-hs...
http://mb.cision.com/Main/11636/2005690/513424.pdf

Författare ATORG

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.