Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-05-18

Mobile Loyalty: Mobile Loyalty anlitar ny aktiehandelstjänst från Recall Capital

Malmö, 18 maj 2016 - Mobile Loyalty meddelar idag att man anlitat
Recall Capitals tjänst Q2Trade™.för att minska marknadsrisken i
aktiehandeln. Q2Trade™ stimulerar till stabilare aktiehandel.

Mobile Loyalty har anlitat Recall Capitals tjänst Q2Trade™ för att
minska marknadsrisken i aktiehandeln vilket över tid kommer
stabilisera handeln. Q2Trade™ är en långsiktig modell som via aktiv
handel; ökar omsättningen, minskar volatiliteten och förbättrar
Beta-värdet.

"Vi har en stark ägarbas som har förtroende för bolaget och tillväxten
i den marknad i vilken bolaget opererar. Vi har under en längre tid
sett att volatiliteten skapar osäkerhet kring bolagets aktie på
förhållandevis små handelsvolymer. Det är viktigt för vår fortsatta
expansion att aktiehandeln blir mer stabil och skapar bästa
förutsättningar både för företaget och för våra aktieägare", säger
Sterner de la Mau, ordförande för Mobile Loyalty

Q2Trade™ är en långsiktig modell som via aktiv handel; ökar
omsättningen, minskar volatiliteten och förbättrar Beta-värdet.
Modellen är strikt matematisk och bygger på historisk handelsdata.
Tjänsten som erbjuds noterade bolag är mätbar med regelbunden
uppföljning. http://recallcapital.se/tjanster/q2trade.html

För mer information kontakta:

Sterner de la Mau, Ordförande
sterner.delamau@mobileloyalty.com

Christer Enqvist VD
christer.enqvist@mobileloyalty.com

Mobile Loyalty, utvecklar och säljer abonnemangsbaserad annonsering
främst riktad mot lokala och regionala företag.

Mobile Loyalty levererar ett nätverk för annonsörer och intäkter till
mediebolag och är verksamma inom det snabbast växande segmentet inom
marknadsföring - online & mobilt. Vi erbjuder nästa generations sök
och annonslösningar genom en bevisad, marknadsledande plattform
anpassad för mediebolag, vilken är baserad på intäktsdelning. Genom
vår plattform kan mediebolag på ett kostnadseffektivt sätt väsentligt
öka de digitala annonsintäkterna, annonsörerna öka effekten av sin
investering och båda dra nytta av möjligheterna som uppstår i skiftet
i teknik och konsumentbeteende. (AktieTorget "MOBI")

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/mobile-loyalty/r/mobile-loyalty-anlitar-ny-akt...
http://mb.cision.com/Main/11636/2011567/517175.pdf

Författare ATORG

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.