Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-05-11

Mobile Loyalty: Skånemedia beställer mer annonstjänster

Malmö, 11 maj 2016 - Skånemedia AB som ingår i GOTA MEDIA koncernen
utökar samarbetet med Mobile Loyalty genom att beställa fler
annonstjänster. Från och med augusti månad kommer Skånemedia använda
sig av annonsplattformen ADONnews från Mobile Loyalty som ökar
tidningens annonsförsäljning. Det är främst tidningarna
Kristianstadsbladet, Ystad Allehanda och Trelleborgs Allehanda som är
aktuella.

Mobile Loyalty har under en längre period levererat digitala auktioner
till Skånemedia under deras eget varumärke "Ett Bra Bud". Från och
med augusti kommer Mobile Loyalty även tillhandahålla digital
annonsförsäljning samt annonsplattformen ADONnews.

"Som representant för samarbetet mellan Mobile Loyalty och Skånemedia
kan jag säga att jag är imponerad av funktionaliteten i ADONnews. Vi
har under en längre period använt Mobile Loyalty's auktionsplattform
för att skapa nya intäkter. Nu utökar via samarbetet och förstärker
vår digitala annonsförsäljning ytterligare med ADONnews, Mobile
Loyalty kommer förutom att leverera den tekniska plattformen även stå
för försäljningen." säger Magnus Isaksson, Försäljningsdirektör
Skånemedia

Mobile Loyalty kommer ansvara för försäljningen genom
annonsplattformen ADONnews för samtliga tidningar inom Skånemedia -
Kristianstadsbladet, Ystad Allehanda och Trelleborgs Allehanda.
Försäljningen startar i augusti och i dagsläget är det svårt att
uppskatta värdet av dessa kommande försäljningar. Mobile Loyalty har
rekryterat fler säljare för att möta det växande behovet.

"Vi är mycket glada över att vi nu utökar samarbetet med Skånemedia
och ser det som ett bevis på det värde ADONnews skapar för våra
mediapartners. Integrationen av annonssystemet för lokala annonser
och auktioner breddar affären för både oss och för våra kunder, som
nu enkelt kan erbjuda sina annonsörer innovativ lokal marknadsföring
i en kombination med direktförsäljning." säger Andreas Ericsson, COO
Mobile Loyalty

Skånemedias tre tidningar (Kristianstadsbladet, Ystad Allehanda och
Trelleborgs Allehanda) har idag över 180 000 unika digitala besökare
per vecka som sammantaget genererar mer än 1 miljon sidvisningar.

Den som vill lära sig mera om ADONnews kan läsa mer på Mobile
Loyalty's produktsida:

http://www.adonnews.com/ Där finns också prov på andra tidningar som i
dag använder sig av tjänsten.

Mobile Loyalty, utvecklar och säljer abonnemangsbaserad annonsering
främst riktad mot lokala och regionala företag.

Mobile Loyalty levererar ett nätverk för annonsörer och intäkter till
mediebolag och är verksamma inom det snabbast växande segmentet inom
marknadsföring - online & mobilt. Vi erbjuder nästa generations sök
och annonslösningar genom en bevisad, marknadsledande plattform
anpassad för mediebolag, vilken är baserad på intäktsdelning. Genom
vår plattform kan mediebolag på ett kostnadseffektivt sätt väsentligt
öka de digitala annonsintäkterna, annonsörerna öka effekten av sin
investering och båda dra nytta av möjligheterna som uppstår i skiftet
i teknik och konsumentbeteende. (AktieTorget"MOBI")

För mer information kontakta:

Christer Enqvist VD
christer.enqvist@mobileloyalty.com
(christer.enqvist@mobileloyalty.com)

Andreas Ericsson, COO, Mobile Loyalty
Andreas.ericsson@mobileloyalty.com

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/mobile-loyalty/r/skanemedia-bestaller-mer-anno...
http://mb.cision.com/Main/11636/2006580/514052.pdf

Författare ATORG

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.