Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-05-16

Mobile Loyalty: Skånemedia lanserar ettbrabud.se med ADONnews

Malmö, 16 maj 2016 - Skånemedia lanserar auktionen ettbrabud.se med
tidningarna Kristianstadsbladet, Trelleborgs Allehanda och Ystad
Allehanda.

Som tidigare meddelats har Mobile Loyalty i dagarna utökat samarbetet
med Skånemedia, där Skånemedia valt Mobile Loyalty som
helhetsleverantör av ADONnews annonsplattform, auktioner samt
annonsförsäljning. Idag lanserar Skånemedia auktionen ettbrabud.se
som pågår under 10 dagar och beräknas ha ett varuvärde om 3 MSEK.

Mobile Loyalty arvode på auktioner beräknas vara mellan 8-12 procent
av försäljningsvärdet och varierar beroende på värdet på den totala
affären.

"Skånemedia kör nu sin andra auktion i vår nya integrerade
annonsplattform, vilket är ett bevis på det värde ADONnews skapar för
våra mediapartners. Integrationen av annonssystemet för lokala
annonser och auktioner breddar affären för både oss och för våra
kunder, som nu enkelt kan erbjuda sina annonsörer innovativ lokal
marknadsföring i en kombination med direktförsäljning." säger Andreas
Ericsson, COO Mobile Loyalty

Skånemedias tre tidningar (Kristianstadsbladet, Trelleborgs Allehanda
och Ystad Allehanda) har idag över 180 000 unika digitala besökare
per vecka som sammantaget genererar mer än 1 miljon sidvisningar.

Länk till auktionen: www.ettbrabud.se

Den som vi lära sig mera om ADONnews kan läsa mer på Mobile Loyalty's
produktsida:

http://www.adonnews.com/ Där finns också prov på andra tidningar som i
dag använder sig av tjänsten.

Mobile Loyalty, utvecklar och säljer abonnemangsbaserad annonsering
främst riktad mot lokala och regionala företag.

Mobile Loyalty levererar ett nätverk för annonsörer och intäkter till
mediebolag och är verksamma inom det snabbast växande segmentet inom
marknadsföring - online & mobilt. Vi erbjuder nästa generations sök
och annonslösningar genom en bevisad, marknadsledande plattform
anpassad för mediebolag, vilken är baserad på intäktsdelning. Genom
vår plattform kan mediebolag på ett kostnadseffektivt sätt väsentligt
öka de digitala annonsintäkterna, annonsörerna öka effekten av sin
investering och båda dra nytta av möjligheterna som uppstår i skiftet
i teknik och konsumentbeteende. (AktieTorget "MOBI")

För mer information kontakta:

Christer Enqvist VD

christer.enqvist@mobileloyalty.com

Andreas Ericsson, COO, Mobile Loyalty

Andreas.ericsson@mobileloyalty.com

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/mobile-loyalty/r/skanemedia-lanserar-ettbrabud...
http://mb.cision.com/Main/11636/2009619/516004.pdf

Författare ATORG

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.