Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-06-01

Mobile Loyalty släpper prognoser för 2016, ser positivt resultat och kassaflöde från november

Mobile Loyalty, som utvecklar och säljer online och mobila annonslösningar,
släpper prognoser för 2016. Utifrån den bedömer styrelsen och ledningen att
den pågående nyemissionen är tillräcklig för att nå ett positivt kassaflöde
i bolaget under det fjärde kvartalet i år.

I det första kvartalet var omsättningen 0,6 miljoner kronor. Enligt
prognosen väntas det öka till 1,1 miljoner i det andra kvartalet vilket
innebär en ökning med 44 procent. För det tredje och fjärde kvartalet är
försäljningsprognosen 1,6 respektive 3,3 miljoner kronor, en ökning mot
föregående kvartal med 17 respektive 108 procent.

Den markanta ökningen under det fjärde kvartalet är att antalet säljare
begränsas under semesterperioden juli-augusti. Antalet säljare fördubblas
därefter från och med augusti samtidigt som både Göteborgs-Posten och
Skånemedia har lanserats.

Rörelseresultatet före skatt beräknas till -2,9, -1,6 och -0,06 miljoner
kronor för kvartal två till fyra.

"Detta innebär att bolaget från och med november månad 2016 beräknas
redovisa ett positivt resultat samt ett positivt kassaflöde, även om
helårsresultatet uppvisar negativt resultat", skriver bolaget.

Mobile Loyalty har en pågående nyemission där teckningstiden förlängts till
den 2 juni.

Stefan Linnér
stefan.linner@finwire.se, 0701-15 39 64
Nyhetsbyrån Finwire

Författare FWS

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.