Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2018-03-16

Moment Group AB: Moment Group utvärderar möjligheten att emittera ett obligationslån

Moment Group AB meddelar idag att bolaget utvärderar möjligheten att
emittera ett obligationslån på den nordiska marknaden. Bolaget har
givit Carnegie Investment Bank mandat att arrangera
investerarpresentationer under nästkommande vecka. Med förbehåll för
rådande marknadsförhållanden kan en SEK-denominerad
obligationstransaktion följa.

Moment Groups tillväxtstrategi bygger på att succesivt expandera
verksamheten till nya segment inom upplevelseindustrin samtidigt som
befintliga affärsområden utvecklas.

Som en del av denna strategi och i syfte att ytterligare stärka
möjligheten att kunna tillvarata potentiella förvärvsmöjligheter
undersöker Moment Group möjligheten att emittera icke säkerställda
obligationer på den nordiska marknaden.

Emissionslikviden från en potentiell emission avses användas i
bolagets löpande verksamhet inklusive förvärv.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Pelle Mattisson, VD/Koncernchef
pelle.mattisson@momentgroup.com, 0705-80 06 57

Läs mer om koncernen på www.momentgroup.com.

Denna information är sådan information som Moment Group AB är skyldigt
att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg,
för offentliggörande den 16 mars klockan 08:30 CET.

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i
Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner
gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre
affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo,
Hamburg, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North
Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom affärsområde Event verkar Hansen och Minnesota Communication och
sammantaget är de den största aktören inom eventbranschen i Norden.
Hansen planerar, utvecklar och genomför event som är fast förankrade
i kundens affärsstrategi. Minnesota arbetar med Brand Engagement
vilket innebär att de hjälper kunden att skapa arenor för dialog och
delaktighet genom möten, upplevelser och digitala lösningar. Se mer
www.hansen.se och www.minnesota.se.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal,
teater, show och konsert. De skapar specialbeställd underhållning,
förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor.
2Entertain driver också biljettbokningssajten SHOWTIC.se - se mer på
www.2entertain.com och www.showtic.se.

Inom affärsområde Venues verkar Wallmans Group. Wallmans Group driver
sju arenor i Norden där sex erbjuder mat- & showupplevelser, Wallmans
i Stockholm, Köpenhamn och Oslo, Golden Hits och Hamburger Börs i
Stockholms samt Kungsportshuset i Göteborg. Den sjunde arenan,
Ballbreaker i Stockholm, är ett modernt aktivitetscenter med
tillhörande mat- och dryckesservering. Inom Wallmans Group produceras
även de egna koncepten Wallmans, Golden Hits och The Concept. På
Kungsportshuset i Göteborg finns också KPH Matbar - en skandinavisk
matupplevelse med smaker från hela världen.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/moment-group-ab/r/moment-group-utvarderar-mojl...
http://mb.cision.com/Main/243/2473042/806542.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.