Du är här
MTG: Förbättrar regionalt erbjudande, synergier TV/Radio-fsg
LONDON (SIX) Mediebolaget MTG vill förbättra sitt regionala
erbjudande genom ett ökat antal regioner för TV3 och genom att
använda sig av synergier mellan regional TV3- och MTG
Radio-försäljning.
Man hänvisar till siffror från RAB & Carat Radio Multiplier
(2008) som visar att chansen att man kommer ihåg ett varumärke
ökar med 34 procent när TV och radio kombineras.
Dessutom ökar sannolikheten för köp med 50 procent när TV och
online används tillsammas, och de siffrorna kommer från Prospect
"Offline channel influence on online search.
Andelen kunder som använder en kombination av TV- och
radioreklam har ökat med 50 procent vid en jämförelse av MTG:s
siffror från det första kvartalet 2011 med det första kvartalet
2006.
Det framgår av presentationsmaterialet på bolagets
kapitalmarknadsdag på Emirates Stadium.
Hanna Hoikkala
Nyhetsbyrån SIX