Du är här
NENT: HÖJER MÅL ANTAL NYA INTERNATIONELLA ABONNENTER 2021 (NY)
(Tillägg: sista stycket)
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Tv- och streamingbolaget Nent höjer sitt mål för antalet internationella abonnenter för vid utgången av 2021 till 500.000 från tidigare mer än 250.000.
"Lanseringen av Viaplay i de tre baltiska länderna har gått enligt plan. Vi har ett starkt inflöde av abonnenter i den kostnadsfria provperioden, sjösätter ett antal attraktiva nya B2B- och D2C-kampanjer och kommer snart att addera UEFA-turneringarna till vårt erbjudande", skriver Nent i sin delårsrapport.
I och med att Nent ökat investeringarna i Viaplays internationella expansion förväntas nu en påverkan på rörelseresultatet med -500 miljoner kronor för 2021, varav 86 miljoner tagits under det första halvåret.
I rapporten uppger Nent även att bolaget är på god väg att nå sitt mål för helåret 2021 att addera minst 400.000 betalande abonnenter i Norden.
Under det andra kvartalet ökade antalet betalande Viaplay-kunder till 3.287.000, jämfört med 2.716.000 motsvarande kvartal i fjol och jämfört med 3.147.000 vid utgången av årets första kvartal.