Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-09-01

Net Insight AB: Net Insight integrerar ScheduALL® i företagets varumärke

Med den fortsatta integrationen av ScheduALL adresseras nu marknaden

med ett företagsvarumärke

Stockholm

-
Net Insight, ledande leverantör av transport och resursplanering inom TV och
media, meddelar idag
att ScheduALLs varumärke nu införlivas i företagets övergripande varumärke.
Bolaget förvärvades av Net Insight i september 2015 och ScheduALLs produkter
och lösningar kommer nu att marknadsföras som Net Insights.

ScheduALL för med sig stark kompetens inom ett område som kompletterar Net
Insights kärna och stärker bolagets position inom arenan för medietjänster
och orkestrering av arbetsflöden. Den utökade portföljen kommer dessutom att
säkerställa medieinnehåll av högsta kvalitet över medienät - från kameralins
till TV-tittarens skärm.

"Net Insights ScheduALL-lösningar ligger i linje med vår vision att erbjuda
helhetslösningar till TV- och mediebranschen, hela vägen från produktion
till kontribution och distribution," säger Fredrik Tumegård, vd på Net
Insight. "Net Insight är nu ett mer relevant företag och varumärke till en
större del av TV- och mediebolagen med löftet att forma framtidens TV.
Integrationen av ScheduALL i Net Insights familj är en viktig del i den
planen."

"Det finns ett stort upparbetat värde i varumärket ScheduALL och varumärket
lever kvar som namn för vår produktlinje," säger Anna Karin Verneholt, vp
strategi, marknad and kommunikation på Net Insight. "Med ett gemensamt
varumärke och förhållningssätt till marknaden kommer Net Insight att vara en
stark drivkraft för utvecklingen i hela mediebranschen och gör det möjligt
för oss att differentiera oss från konkurrenterna."

Sedan förvärvet har användandet av avancerade lösningar för automatisk och
säker orkestrering av nättjänster on-demand ökat. Net Insight har också
vunnit uppmärksammade priser och utmärkelser med lösningen för
kundprovisionerade nät, som nu erbjuds tack vare integrationen av ScheduALLs
produkter i bolagets portfölj.

För att få veta mer om ScheduALLs integration i Net Insights varumärke och
upptäcka mer om bolagets senaste produkter och lösningar, besök Net Insights
två montrar 1.B40 och 1.D30 på IBC 2016 den 9-13 september i Amsterdam.

För mer information, kontakta:

Fredrik Tumegård, VD på Net Insight AB, +46 8 685 04
00,fredrik.tumegard@netinsight.net

Anna Karin Verneholt, VP Strategi, Marknad och Kommunikation på Net Insight,
+46 8 685 04 00anna.karin.verneholt@netinsight.net

Om Net Insight

Net Insights vision är att möjliggöra en live och interaktiv TV-upplevelse för
alla världen över. Vårt mål är att leda utvecklingen och möjliggöra en global
mediemarknadsplats där live-innehåll kan delas och interaktion bland
TV-publiken kan ske i realtid. Vi vill skapa medieupplevelser för framtiden,
med fokus på innehåll.

Net Insight levererar produkter, mjukvara och tjänster för effektiv,
högkvalitativ medietransport, tillsammans med effektiv resursplanering, som
skapar en förbättrad TV-upplevelse. Net Insights erbjudande omfattar hela
mediespektrat, från TV-kameror och TV-studior, ända fram till TV-konsumenter.
Våra lösningar gynnar nätoperatörer och TV- och produktionsbolag genom att
sänka den totala ägandekostnaden, förbättra deras arbetsflöden och ge dem
möjlighet att hitta nya affärsmöjligheter.

Fler än 500 ledande kunder levererar affärskritiska medietjänster med Net
Insights produkter i över 60 länder. Net Insight är noterat på Nasdaq
Stockholm.

För mer information

, se
netinsight.net

Net Insight integrerar ScheduALL® i företagets varumärke
http://hugin.info/130084/R/2039035/759990.pdf

---------------------------------------

This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: Net Insight AB via Globenewswire

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.