Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-11-01

Nexar Group: Nexar Group - Premiär för Aim2Fame i kanal FJORTON, Sveriges nya linjära tv-kanal

NEXAR GROUP - PREMIÄR FÖR AIM2FAME I KANAL FJORTON, SVERIGES NYA LINJÄRA TV-KANAL

Nexar inleder samarbete med Kanal FJORTON och på fredag 19.30 så börjar sändningarna av Aim2Fame i den nya tv-kanalen. Programmen blir 30 minuter långa och består av två episoder av Aim2Fame.

Under sex veckor på fredagar så får vi följa talangerna som i konkurrens med 1 100 andra bidrag från 37 länder har tagit sig till inspelningen av Aim2Fame. Under två månader kommer de träna och tävla för att ta sig till finalen som sänds den 8 december.

- Riktigt kul att vi kan starta ett samarbete med kanal FJORTON som vänder sig till helt rätt målgrupp för vår talangtävling Aim2Fame. Utöver visning av programmet så kommer vi även att få tillfälle att visa olika musikvideos med några av Nexars talanger i kanalen, säger Mats Johansson, Nexar Group AB

- Vi är fantastiskt glada över att kunna visa Aim2Fame i vår linjära tv-kanal FJORTON. Programmet passar perfekt in i vårt utbud som vänder som sig mot en ung och modern målgrupp - precis den vår kanal riktar sig mot. Vi ser med glädje fram emot ett fortsatt samarbete med Nexar Group inför kommande säsonger och produktioner, säger Simon Krantz, Kanalchef FJORTON.

För mer information om tävlingen besök www.aim2fame.com http://www.aim2fame.com samt Aim2Fame på Facebook och Instagram.

2017-11-01

För mer information om Nexar Group, besök www.nexargroup.se http://www.nexargroup.se , eller kontakta:
Mats Johansson, VD, telefon +46 707 14 74 54, e-post: mats.johansson@nexargroup.se mailto:mats.johansson@nexargroup.se
Stefan Mattsson, CFO, telefon +46 707 77 60 02, epost: stefan.mattsson@nexargroup.se mailto:stefan.mattsson@nexargroup.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Nexar Group Pressrelease 2017-11-01.pdf - http://www.bequoted.com/beQPress/download.asp?Id=21433

Om Nexar
Nexars affärsid är att producera och marknadsföra talangtävlingar kombinerat med utveckling och management av artister. Det egenutvecklade konceptet, Aim2Fame(c) är den första webbaserade talangtävlingen med tillhörande "reality show" i kombination med kontraktering av nya talanger. Tävlingen, som är öppen för bidrag från hela världen syftar till att varje år hitta de bästa talangerna med förutsättningar att kunna bli en världsstjärna. Dessa talanger kontrakteras av Nexar och ges därmed goda förutsättningar att utvecklas under många år.

Om Fjorton
FJORTON är en ny linjär tv-kanal som riktar sig mot en ung och modern målgrupp. Kanalen distribueras hos ett växande antal tv-distributörer och finns i dagsläget hos bl.a. Bredbandsbolaget. Kanalen är idag tillgänglig i tv-utbud för cirka 900 000 personer i Sverige.

Författare beQuoted

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.