Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-07-17

Nordea: Nordea öppnar en ny telefontjänstenhet i Salo

Nordea investerar i en ny telefontjänstenhet som öppnas i Salo.
Avsikten är att enheten inleder sin verksamhet vid årsskiftet
2014/2015. Telefontjänstenheten grundas i Nokias gamla
mobiltelefonfabrik.

I april 2014 meddelade Nordea om sin investering i en ny
telefontjänstenhet. Efter noggrant övervägande beslöt Nordea att
grunda den nya enheten i Salo.

- Vi jämförde utförligt potentiella alternativ och beslöt att grunda
den nya enheten i Salo. Staden kan erbjuda Nordea mycket
entusiastisk, kompetent och engagerad arbetskraft. Även Nokias
färdiga och moderna lokaler med goda trafikförbindelser påverkade
vårt beslut. Det har också varit allmänt känt i Finland att Salo de
senaste åren drabbats av den kraftiga strukturreformen i
elektronikindustrin. Med vårt beslut kan vi bidra till att förstärka
stadens näringsliv, säger Topi Manner chef för Nordeas retailbank i
Finland.

Enligt planerna kommer den nya telefontjänstenheten att inleda sin
verksamhet i vinter. Rekrytering och utbildning av personalen inleds
hösten 2014. I första skedet kommer enheten att ha cirka 60
arbetsplatser.

- Det är en ytterst bra nyhet för Salo. Nordea har fattat ett bra
beslut eftersom Salo har allt Nordea behöver. Det viktigaste för Salo
är att nya arbetsplatser skapas för invånare i staden. Nordeas beslut
var också mentalt viktigt för oss i och med att den strukturella
reformen har pågått i Salo i nästan 5 år. Detta är ett exempel på att
långsiktigt arbete för att främja sysselsättningen bär frukt och är
lönsamt, summerar Salos stadsdirektör Antti Rantakokko.

Kunderna sköter sina ärenden allt mer på nätet och per telefon

Kunderna vill få allt mer rådgivning på telefon- och onlinemöten
oberoende av tid och plats.

- Vi satsar på de tjänster som våra kunder vill använda. Kunderna
sköter sina bankärenden på olika sätt beroende på vad som passar dem
bäst. Kunderna uppskattar att de kan ringa banken varje dag dygnet
runt. Rådgivning per telefon och på nätet ökar. Nordea Kundtjänst
kontaktas över 2 miljoner gånger per år, och nu kan kunden även boka
tid med rådgivare och få experthjälp i till exempel sparandet hemma i
soffan från tidigt på morgonen till sent på kvällen, berättar Topi
Manner.

För närvarande finns Nordeas telefontjänsteneheter i Helsingfors,
Uleåborg och Vasa.

Ytterligare information:
Topi Manner, chef för Nordeas retailbank i Finland, 09-165 40200
Antti Rantakokko, Salos stadsdirektör, 044-778 2000

Nordeas vision är att vara en "great European bank", erkänd för sina
medarbetare, som skapar betydande värde för kunder och aktieägare. Vi
gör det möjligt för våra kunder att nå sina mål genom att erbjuda ett
brett urval produkter, tjänster och lösningar inom bank,
kapitalförvaltning och försäkring. Nordea har cirka 11 miljoner
kunder, omkring 1 000 kontorsplaceringar, och är en av Europas tio
största fullservicebanker mätt i börsvärde. Nordeaaktien är noterad
på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm, Helsingfors och Köpenhamn.

-----------------------------------------------------------
http://feed.ne.cision.com/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=285855...

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.