Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-05-18

Nordkom: FLERA NYA UPPDRAGSGIVARE TILL HOUSE OF FRIENDS

House of Friends (Nordkom under föreslagen namnändring) upplever nu en
stark tillströmning av såväl nationella som internationella uppdrag.
Nedan presenteras några av de nya uppdragsgivarna. Magnus Widgren ,
koncernchef HofF kommenterar den ökade kundtillströmningen:

"Vi har helt klart haft medvind vad gäller att attrahera nya
uppdragsgivare till vårt hus. Glädjande är att alla byråerna i
koncernen är starkt efterfrågade. Jag är mycket stolt över hur
personalen lyckats samarbeta mellan byråerna för att utöka affärer
och skapa nytta för uppdragsgivarna."

AGA tecknar internationellt samarbetsavtal med DONE by Friends för
produktionsbyråtjänster till AGA:s verksamhet i Sverige, Finland,
Norge, Danmark, Estland, Lettland, Litauen och Island.

Magnus Widgren, koncernchef House of Friends kommenterar: "AGA valde
DONE by Friends på grund av att vi är en av de största och mest
väletablerade produktionsbyråerna i Norden. Vi kunde på ett
trovärdigt sätt visa att vi på ett effektivt sätt kan hantera stora
och spridda organisationer med behov av många produktioner av taktisk
marknadskommunikation och information."

DONE by Friends utökar även sitt avtal med Bonnier Tidskrifter.
Avtalet rör bildbehandling och omfattar numera titlarna; Vecko Revyn,
Amelia, Damernas Värld, Sköna Hem, Tara, Allt i Hemmet, Topphälsa,
Family living, Mama, M Magasin, 101 idéer, Allt om Mat, Allt om
trädgård, Kamratposten, Privata Affärer, Placeringsguiden, Korsord,
Teknikens Värld, Klassiska Bilar, Tjänstebilen, Alla Bilar,
Veckorevyn, Vi föräldrar , Vi föräldrar special, Gods & Gårdar,
Lantliv, Lantliv Mat & Vin, Hembakat, Leivotaan, Allt om Vin och
Allt om Vin Nyhetsbrev.

Delicard väljer reklambyrån Scholz & Friends i samarbete med DONE by
Friends för årets kommunikationsinsatser.

Bonnier News väljer House of Friends nya digitalbyrå True Friends för
digital marknadskommunikation åt titlarna Dagens Nyheter och Dagen
Industri. Bonniers News försäljningschef Julia Lundmark kommenterar:
"True Friends har visat oss hur vi kan möta en digital omställning
med kreativ och taktisk digital smartness."

För mer information, kontakta:

Magnus Widgren, VD
magnus.widgren@s-f.se, 070-877 02 80

Mikael Behm, CFO
mikael.behm@nordkom.se, 070-814 33 35

OM HOUSE OF FRIENDS:

House of Friends (Nordkom under namnändring) är en
kommunikationskoncern som är noterad på First North. Koncernens
huvudverksamhet är kommunikation i digitala och traditionella kanaler
och består av reklambyrån Scholz & Friends, DM/RM-byrån Friends &
Tactics, Marketing Automationbyrån Friends & Insights,
produktionsbyrån för rörlig media Parapix och produktionsbyrån för
digital kommunikation Done by Friends. Erik Penser Bank är bolagets
Certified Adviser.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/nordkom/r/flera-nya-uppdragsgivare-till-house-...
http://mb.cision.com/Main/1899/2012244/517562.pdf

Författare WKR

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.