Du är här
Norrtelje Tidning har använt Mobile Loyaltys teknik vid auktion
Norrtelje Tidning har med ADONnews, som är en produkt från Mobile Loyalty,
genomfört vårens första auktion ”NT Fynd” med ett försäljningsvärde om
475.000 kronor. Det innebär ett finansiellt tillskott för tidningen.
”Auktionsdelen är nu fullt integrerad med ADONnews och vårens första
auktion är ett bra exempel på hur en lokal tidning kan använda ADONnews för
att skapa ett stort värde för sina annonsörer och generera
direktförsäljning och intäkter till den lokala detaljhandeln”, säger
Andreas Ericsson, COO Mobile Loyalty, i en kommentar.
Auktionen löpte under tio dagar och innehöll totalt 119 kapitalvaror av
vilka 114 såldes för 63 procent av butikspriset. Totalt inkom 1.600 bud och
snittpriset per såld vara var 3.900 kronor. Annonsörerna erhåller ett
annonsvärde motsvarande varans butikspris.
Mats Hård
mats.hard@finwire.se, 0738-50 35 45
Nyhetsbyrån Finwire