Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-04-12

ODD MOLLY: AVTAL MED AGGREGATE MEDIA VIA EMISSIONER 5 MLN KR

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Odd Molly har tecknat ett avtal med Aggregate
Media med syftet att skapa effektiv exponering i breda kanaler. Genom
emissioner kommer Aggregate Media teckna sig för cirka 5,6 procent av
aktierna i Odd Molly.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Till grund för samarbetet med Aggregate Media har Odd Molly beställt
mediautrymme för 2,5 miljoner kronor som Odd Molly har betalt för genom att
genomföra en riktad kvittningsemission till Aggregate Media om 250.000 aktier
till ett pris om 10 kronor per aktie.

Därtill har Odd Molly kontant erlagt 2,5 miljoner kronor till Aggregate Media
för mediautrymme som ska utnyttjas fram till och med den 31 december 2020.
Aggregate Media har tecknat sig för en riktad kontant nyemission i Odd Molly
för 250.000 aktier till ett pris om 10 kronor per aktie.

Sammantaget har därmed Aggregate Media tecknat sig för 500.000 nyemitterade
aktier i Odd Molly till ett pris om totalt 5 miljoner kronor, vilket alltså
motsvarar cirka 5,6 procent av aktierna efter att aktierna har registrerats.

Vidare meddelar Odd Molly att som en del av satsningen på varumärkesspridning
kommer musikerna och systrarna Neneh Cherry och Titiyo att bli Odd Mollys
ambassadörer under hela 2019.

---------------------------------------
Kristine Trapp +46 8 5191 7927

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.