Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2011-08-19

Odd Molly: Möter generellt svår marknad för vår/sommar 2012 -VD

(SIX) Klädbolaget Odd Molly möter en generellt svår marknad i
införsäljningen av vår/sommar-kollektionerna för 2012.
Det skriver Odd Molly-vd:n i delårsrapporten för det andra
kvartalet 2011.
"Införsäljningen av vår/sommar 2012 pågår för fullt, men det
går inte att komma ifrån att vi möter en generellt svår marknad
världen över. Bolagets strategiska fokus är inriktat på våra
närmaste och största marknader. Som ett led i det genomförde vi
Odd Mollys stora modevisning i augusti på hemmaplan igen efter
att i flera säsonger visat i New York. Vi har också infört en ny
organisationsstruktur inom försäljningsavdelningen för att
förbättra direktkontakten med våra externa återförsäljare",
säger Christina Tillman.

Johan Eklund, tel +46 31-350 64 65
johan.eklund@six-group.se
Nyhetsbyrån SIX

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.