Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2021-10-27

Paxman publicerar nyhetsbrev om medieuppmärksamhet och marknadsföring under internationella bröstcancermånaden

Paxman publicerar idag oktober månads utgåva av bolagets nyhetsbrev som riktar sig till aktieägare, investerare och andra intressenter.

Månadens utgåva lyfter fram att Paxman har uppmärksammats på flertalet marknader och har genomfört en framgångsrik kampanj i USA under internationella bröstcancermånaden i oktober. Aktörer och medier som uppmärksammat Paxman Scalp Cooling inkluderar Mayo Clinic Health System och morgon-TV-programmet Good Morning America i USA, The Times of India, brasiliansk TV samt en marknadsföringskampanj av Sverigelotten till stöd för Bröstcancerfonden. Paxmans
#YouveGotThisCampaign lanserades i början av oktober och inkluderar både digital och fysisk annonsering.

I nyhetsbrevet går det även att läsa om en undersökning av ASCO med 600 onkologer i USA som visar på en betydande positiv attityd när det gäller att erbjuda skalpkylning till de flesta cellgiftspatienter, internationella order från Brasilien, Bulgarien, Frankrike och Rumänien samt att Paxman har omcertifierats med positivt resultat av Medical Device Single Audit Program.

För att läsa nyhetsbrevet samt prenumerera på kommande utgåvor, gå in på:
https://bit.ly/paxokt21se

Paxmans nyhetsbrev för investerare publiceras månatligen som en del av bolagets satsning på förstärkt marknadskommunikation tillsammans med IR-kommunikationsbyrån Honeybadger. Samtliga utgåvor av nyhetsbrevet finns tillgängliga via bolagets webbplats, www.paxman.se. Bolaget tar tacksamt emot önskemål om ämnen/artiklar till nyhetsbrevet samt andra synpunkter.

Kontakter


Richard Paxman, VD
Tel: +44 7968 020641
E-post: richard@paxmanscalpcooling.com
www.paxman.se

Om oss


PAXMAN’s Scalp Cooling System har utvecklats av familjen Paxman i syfte att minimera risken för håravfall hos patienter som genomgår cellgiftsbehandling. Idén till systemet föddes när fyrabarnsmamman Sue Paxman själv drabbades av håravfall i samband med cellgiftsbehandling. PAXMAN är idag branschledande inom skalpkylningsteknologi och har hittills levererat närmare 3 500 skalpkylningssystem till sjukhus, cancerkliniker och vårdgivare över hela världen. Själva kylhättan tillverkas av återvinningsbar lättviktssilikon som är mjuk, flexibel och bekväm att bära. PAXMAN AB (publ) har sitt huvudkontor i Karlshamn, Sverige, med dotterbolag i Huddersfield, Storbritannien, samt i Houston, Texas i USA.

PAXMANs aktie är noterad på Nasdaq First North Growth Market. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser och nås via info@fnca.se samt 08-528 003 99.

Bifogade filer


Paxman publicerar nyhetsbrev om medieuppmärksamhet och marknadsföring under internationella bröstcancermånaden

Författare MFN