Du är här

2018-03-06

Polygiene AB: Polygiene expanderar i Asien med World Group - Polygiene i denim för första gången

World Group är ett av de dominerande asiatiska "houses of brands" med
storskalig produktionskapacitet, tusentals butiker i Asien och
globala webbshoppar. Polygienes luktkontrollteknologi är integrerad i
sex av World Groups varumärken och nu skalar dessa upp användningen
av Polygiene både vad gäller volymer och nya produktsegment. The Shop
TK är det första varumärket i världen som adderar Polygienes
fräschörteknologi i denim.

[image]The Shop TK är ett av World Groups största varumärken och sedan
2016 har de varit framgångsrika partners till Polygiene. Deras beslut
att öka användandet av Polygienes luktkontroll i allt fler produkter
och produktsegment baseras på en markant ökad efterfrågan av
Polygienebehandlade plagg de senaste åren. Försäljningsvolymen för
vår- och sommarsäsongen har mer än fördubblats jämfört med förra
året. Den stora nyheten som The Shop TK lanserar i sin 2018 vår- och
sommarkollektion i Asien är Polygienebehandlade jeans som håller sig
fräscha längre och kräver färre tvättar.

"The Shop TK mer än fördubblade försäljningen av produkter som
behandlats med Polygienes fräschörteknologi från 2017 till 2018.
Därför har vi stora förväntningar på lanseringen av de nya
Polygienebehandlade jeansen. Jeans är ett typiskt plagg kan besparas
från slitage efter allt för många tvättar. Den globala marknaden för
jeans utgör en enorm potential för Polygiene", säger CEO Ulrika
Björk.

Polygiene finns med som ett integrerat varumärke i World Group
varumärkesfamilj; The Shop TK, Untitled, Indivi, Hushhush, Grove,
Takeo Kikuchi och Opague.clip. World Group omsatte 2,4 miljarder
dollar under 2017 och är en av de största modekoncernerna i Japan. De
är representerade på den asiatiska marknaden med ett sextiotal
varumärken. Förutom 2 400 butiker i Japan så har de också egna
butiker i Kina, Taiwan, Korea och Thailand.

About THE SHOP TK
THE SHOP TK drivs av Style Force som är ett av Worlds koncernbolag,
ett japanskt klädföretag. Konceptet är att producera produkter med
omsorg, rolig design, överkomliga priser och glada ansikten. De
siktar på att designa ett bekvämt vardagsliv. De gör klädkollektioner
för men, damer och barn och de har 155 affärer i Japan.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ.) är
skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning
och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom
nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 mars
2018 kl 08.00 CET.

För pressbilder och mer information, besök ir.polygiene.com eller
kontakta:

Polygiene Investor Relations, email: ir@polygiene.com
(ir@polygiene.com%20)

Ulrika Björk, CEO, Polygiene. Mobile: + 46 (0)70 921 12 75, email:
ubj@polygiene.com

Om Polygiene
Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays
Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material
med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets
skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt
hållbara i dess produkter och tjänster. Över 100 internationella
premiumvarumärken har valt att använda Polygiene "Stays Fresh
Technology" i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på
Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets
Certified Advisor.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/polygiene-ab/r/polygiene-expanderar-i-asien-me...
http://mb.cision.com/Main/13573/2465558/801093.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.