Du är här

2018-08-02

Realfiction: Realfiction presenterar "Magic-as-a-Service", en innovativ mixed reality-tjänst för detaljhandeln med fast m...

Realfiction Holding AB ("Realfiction") har utvecklat en heltäckande
abonnemangstjänst som inkluderar användning av bolagets MR-skärmar
och löpande innehållsuppdateringar. Bolaget slutförhandlar med
slutkunder inom detaljhandeln och förväntar sig att kunna presentera
de första avtalen under Q3 2018.

Den nya och innovativa abonnemangstjänsten gör det möjligt för
shoppingcenter, butikskedjor och ägare av varumärken att helt utan
förkunskaper utnyttja Realfictions mixed reality-lösningar för att
öka försäljningen, skapa medvetenhet och inkludera kunder i olika
lojalitetsprogram. Dessutom eliminerar abonnemangstjänsten tröskeln
att investera i hårdvara samt den kostnad och tid som krävs för att
göra fortlöpande innehållsuppdateringar.

- Affärsmodellen innebär att aktörer inom detaljhandeln äntligen kan
använda våra uppseendeväckande mixed reality-lösningar lika enkelt
som gamla vanliga LCD-skärmar. De kan presentera nya produkter och
erbjudanden kopplade till redan inplanerade kampanjer, visa olika
funktioner eller tilläggsutrustning samt be oss att ta fram
interaktiva tjänster för att locka till sig attraktiva målgrupper,
säger Realfictions vd Clas Dyrholm.

För tids- och kostnadseffektiv leverans av innehållsuppdateringar har
Realfiction utvecklat en enkel men samtidigt kraftfull
utvecklingsplattform baserad på färdiga mallar och grundkoncept som
kommer att användas av bolagets team med 3D-grafiker och externa
innehållsutvecklare.

- Vi planerade initialt att distribuera utvecklingsplattformen till
våra innehållsdrivna partners, men den strategi som vi nu har valt är
betydligt effektivare. Istället för att utveckla användargränssnitt
och support för en mindre del av våra partners kan nu samtliga av
dem, inklusive mer säljdrivna aktörer, erbjudas tillgång till en
strömlinjeformad, marknadsledande mixed reality-tjänst som bör ha
mycket god försäljningspotential över hela världen, säger Clas
Dyrholm.

För mer information om Realfiction Holding AB, vänligen kontakta:

Clas Dyrholm, grundare och VD

Telefon: +45 25 22 32 81

E-mail: clas@realfiction.com

www.realfiction.com

Certified Adviser

Sedermera Fondkommission är bolagets Certified Adviser.

Denna information är sådan information som Realfiction Holding AB är
skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för
offentliggörande den 2 augusti 2018.

Om Realfiction Holding AB

Realfiction Holding ABs rörelsedrivande dotterbolag grundades i
Danmark 2008 och är en ledande aktör inom mixed reality, en marknad
som beräknas att uppgå till 80 miljarder dollar under 2025. Bolagets
första produktfamilj, Dreamoc, har sålts i över 10 000 exemplar. Den
nya, patentsökta produktplattformen DeepFrame som erbjuds i form av
både större och mindre mixed reality-skärmar finns tillgänglig för
kunder sedan september 2017. DeepFrame möjliggör en mängd nya
applikationsområden för bolag inom underhållning, tillverkning och
detaljhandel. Plattformen utvecklas även för innovativa
konsumentprodukter. För att göra det enkelt att använda Realfictions
produkter erbjuds kompletta lösningar som kan köpas, hyras eller
leasas i samarbete med ett globalt nätverk av distributörer och
innehållskreatörer. Realfiction Holding AB:s aktie handlas på Nasdaq
Stockholm First North under symbolen "REALFI". Aktiens ISIN-kod är
SE0009920994.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/realfiction/r/realfiction-presenterar--magic-a...
http://mb.cision.com/Main/15845/2585175/886067.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.