Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-04-30

Ricoh Sverige AB: Ännu bättre utskrifter med nytt Pro-Graphic-papper från Ricoh

Stockholm, 30 april 2014 - Ricoh (http://www.ricoh.se/) uppgraderar
sitt papperssortiment Pro-Graphic
(http://www.ricoh-europe.com/products/paper/) som är
specialtillverkat för Ricohs digitala tryckpressar och toner.
Pappret, maskinerna och tonern matchar varandra för bästa kvalitet.
Pappret finns i olika tjocklekar, från 90 till 300 g/m², och med
olika träfria ytbehandlingar som glättat och sidenmatt eller helt
obestruket. Det passar också utmärkt som allroundpapper och finns i
formaten A4, A3 och SRA3.

Pro-Graphic-sortimentet har nu fått en ny komponentmix som
säkerställer offsetlika nivåer på vithet, optimerad och konsekvent
utskriftskvalitet. Genom att använda Ricohs Pro-Graphic i dina
Ricohskrivare får du konsekvent utskriftskvalitet, skarpare
kontraster, livfullare bilder, problemfri dubbelsidig utskrift och en
pålitlig drift. Dessutom absorberar pappret mindre fukt vilket höjer
utskriftskvaliteten och matningsprestandan ytterligare.

Tillverkaren har haft strikta prestandakriterier för att säkerställa
perfekt utskriftskvalitet för alla slags trycksaker; från
direktreklam, broschyrer, kataloger och tidskrifter till beställtryck
av böcker, marknadsföringsmaterial och företagsmaterial som
brevpaper, visitkort, kampanjdokument och produktfaktablad.
Kriterierna omfattar bland annat pappersstopp, matningsprestanda,
fixeringsprestanda, stapling, bildkvalitet och pappersböjning.
Tillverkaren använder en maskin för bestruket och en annan för
obestruket i framställningen vilket gör att pappret får en jämn och
hög kvalitet.

Beprövat, testat och betrott
- Ricohs Pro-Graphic-sortiment har genomgått ytterst noggranna tester
i våra egna skrivare för att säkerställa optimal prestanda och
utmärkt produktivitet. Vi är övertygade om att resultatet, både
bestruket och obestruket papper, ger den absolut bästa slutprodukten
på våra trycksystem på den europeiska marknaden i dag. Tryckerier som
använder pappret kan glädja sig åt maximal driftstid, ökad
produktivitet och bättre utskriftskvalitet, säger Tommy Segelberg,
Director Nordic Operations PPBG, Ricoh Sverige.

Miljövinster
Pro-Graphic-sortimentet, som är FSC- och PEFC-certifierat, tillverkas
av hållbara resurser för att möta Ricohs hårda miljökrav.
Pappersbruken använder råvara från hållbart förvaltade skogar,
brukens koldioxidutsläpp är låga och bruken är certifierade med ISO
14001 (1996) och EU:s officiella miljömärkning EU-blomman. Även
pappret är märkt med EU-blomman (http://www.svanen.se/EU-Ecolabel/),
som borgar för att en produkt eller tjänst har en låg miljöpåverkan
genom hela livscykeln. EU-blomman är en frivillig märkning som visar
att en produkt uppfyller stränga miljö- och prestandakrav.

Framöver ska pappersrisen, alla format och alla vikter prydas med
loggan för Clickable PaperTM. Kunder kan skanna Pro-Graphic-loggan
med en läsplatta eller smartphone och direkt få tillgång till
digitala beställningsformulär och videomaterial som rekommenderar
innovativa applikationer.

- Hög kvalitet, konsekvens och pålitlighet hjälper tryckerier att
klara sina effektivitetsmål. Papperssortimentet Pro-Graphic hjälper
dem att möta sitt allt större miljöansvar - och kan kompletteras
ytterligare med Ricohs tjänster för koldioxidneutrala utskrifter,
avslutar Tommy.

För ytterligare information, kontakta:
Ricoh Sverige AB
Tommy Segelberg
Director Nordic Operations, Production Printing Business Group
Tel: 08-621 90 08
E-post: tommy.segelberg@ricoh.se
www.ricoh.se

Ricoh Sverige AB
Magnus Christerson
Marketing Director
Tel: 08-734 33 00
E-post: magnus.christerson@ricoh.se
www.ricoh.se

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB
http://www.facebook.com/RicohEurope

Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press
| About Ricoh |
Ricoh is a global technology company specialising in office imaging
equipment, production print solutions, document management systems
and IT services. Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in
about 200 countries and regions. In the financial year ending March
2013, Ricoh Group had worldwide sales of 1,924 billion yen (approx.
20 billion USD).

The majority of the company's revenue comes from products, solutions
and services that improve the interaction between people and
information. Ricoh also produces award-winning digital cameras and
specialised industrial products. It is known for the quality of its
technology, the exceptional standard of its customer service and
sustainability initiatives.

Under its corporate tagline, imagine. change. Ricoh helps companies
transform the way they work and harness the collective imagination of
their employees. For further information, please visit www.ricoh.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/ricoh-sverige-ab/r/annu-battre-utskrifter-med-...

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.