Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-03-17

Ricoh Sverige AB: Ricoh är förstahandsvalet både för färg och svartvitt och nu firas ett treårigt samarbete med Heidelberg

Stockholm, 17 mars 2014 - Med en marknadsandel på hela 36,2 procent är
Ricoh (http://www.ricoh.se/) för andra året i rad Västeuropas ledande
leverantör av digitala arkskrivare för färgtryck
(http://ricoh.se/produkter/produktionsskrivare/farg/index.aspx),
enligt det oberoende analysföretaget InfoSource. Marknadsandelen har
stärkts för att många tryckerier och större företag har valt
skrivarna Ricoh Pro™ C901 eller Pro™ C751 för sina digitala tjänster.
En förbättrad och allt populärare Pro™ C5110
(http://ricoh.se/produkter/produktionsskrivare/farg/proc5110s.aspx),
en mindre maskin med konkurrenskraftigt pris, hög kvalitet och
flexibel mediahantering, har också bidragit.

Ricohs produktionsskrivare för svartvitt
(http://ricoh.se/produkter/produktionsskrivare/svartvitt/index.aspx)
är också omtyckta. Det har gjort att Ricoh nu toppar vad gäller antal
installationer i Västeuropa 2013 med en marknadsandel på 24 procent,
enligt InfoSource. Framgången ger Ricoh och Heidelberger
Druckmaschinen AG, Heidelberg, anledning att fira treårsjubileet för
sitt samarbete som startade våren 2011.

Sedan drupa 2012 har Heidelberg sålt Ricohs tryckpressar Pro™ C901
(http://ricoh.se/produkter/produktionsskrivare/farg/proc901-graphic-arts-...)
och Pro™ C751 under namnet Linoprint C 901 och C 751. Kombinerade med
Prinect Digital Print Manager kan båda pressarna integreras med
Heidelbergs arbetsflöde Prinect print-shop som gör att man kan
kombinera processer för digital och offset-tryckteknik i ett och
samma arbetsflöde.

- Både vår teknik- och tjänsteutveckling fokuserar på
tryckeribranschens förändrade behov. Branschen behöver utvecklas och
kunna leverera fler tjänster för att förbättra effektiviteten och
lönsamheten. Vi är jätteglada över att vara förstahandsvalet för färg
i Västeuropa och även etta på de sju största marknaderna; Tyskland,
Storbritannien, Frankrike, Italien, Spanien, Nederländerna och
Sverige. Vi är även etta på den snabbt växande marknaden i Turkiet,
säger Tommy Segelberg, Director Nordic Operations Production Printing
Business Group, på Ricoh Sverige, och fortsätter:

- Vårt samarbete med Heidelberg går från klarhet till klarhet.
Tryckerier investerar i digitala arkskrivare för färgtryck som ett
resultat av ett långt samarbete med Heidelberg. Det bidrar till att
Ricohs teknik blir allt populärare i branschen.

- Samarbetet med Ricoh i Europa och globalt är en unik succé. Tack
vare Ricohs printteknik och vårt eget Prinect-arbetsflöde kan vi
erbjuda branschen både digitalt och offset. För de kunder som har
köpt våra Linoprint C-produkter öppnas nya möjligheter för
hybridapplikationer som kan kombinera processerna viket såklart ger
ett mervärde. Våra kunder försöker få balans mellan digitalt och
offset. Vår utrustning är det naturliga valet för dem och feedbacken
från de som köpt digitala Linoprint C-maskiner har varit väldigt
positiv, säger Jason R. Oliver, Senior Vice President Business Area
Digital at Heidelberg.

- För oss på Apple Colour (http://www.applecolour.co.uk) innebär
installationen av Linoprint C 901 att vi kan erbjuda våra kunder fler
professionella tjänster. Nyckeln är att C 901 är fullt integrerad med
vårt Heidelberg Prinect-flöde. Det betyder att vi får kortare
ledtider, postnummersorterade utskrifter och fler affärer,
konstaterar Louis Bracey på Apple Colour i Bristol, Storbritannien.

- De tre senaste åren har den grafiska kommunikationsbranschen
förändrats i Europa. Förändringstakten kommer inte att stanna av.
Branschens självförtroende är på väg tillbaka. Dess kunder investerar
på nytt i marknadskommunikation. Men det innebär inte att man går
tillbaka till den gamla världsordningen. Framgångsrika tryckerier
förväntar sig och anpassar sig efter kunder som kräver snabb och
flexibel support från sina leverantörer. Hastighet och flexibilitet
(http://www.ricoh-europe.com/about-ricoh/news/2014/a-fast-response-to-cha...)
är avgörande. För marknadsföringskampanjer är tryck som kan
publiceras online väsentligt. Att kunna tygla stora
informationsmängder, rikta direktreklam till rätt målgrupp och göra
beställtryck av mindre upplagor måste också kunna hanteras. Dessutom
blir hållbarhet och miljö allt viktigare för många kunder, avslutar
Tommy Segelberg.

För ytterligare information, kontakta:
Ricoh Sverige AB
Tommy Segelberg
Director Nordic Operations, Production Printing Business Group
Tel: 08-621 90 08
E-post: tommy.segelberg@ricoh.se
www.ricoh.se

Ricoh Sverige AB
Magnus Christerson
Marketing Director
Tel: 08-734 33 00
E-post: magnus.christerson@ricoh.se
www.ricoh.se

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB
http://www.facebook.com/RicohEurope

Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press
| About Ricoh |
Ricoh is a global technology company specialising in office imaging
equipment, production print solutions, document management systems
and IT services. Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in
about 200 countries and regions. In the financial year ending March
2013, Ricoh Group had worldwide sales of 1,924 billion yen (approx.
20 billion USD).

The majority of the company's revenue comes from products, solutions
and services that improve the interaction between people and
information. Ricoh also produces award-winning digital cameras and
specialised industrial products. It is known for the quality of its
technology, the exceptional standard of its customer service and
sustainability initiatives.

Under its corporate tagline, imagine. change. Ricoh helps companies
transform the way they work and harness the collective imagination of
their employees. For further information, please visit www.ricoh.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/ricoh-sverige-ab/r/ricoh-ar-forstahandsvalet-b...

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.