Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-04-08

Ricoh Sverige AB: Ricoh hjälper förlag och tryckerier att utvecklas på bokmässan i London

Ricoh, Stockholm 8 april 2014 - På bokmässan London Book Fair 2014
kommer Ricoh Europe (http://www.ricoh-europe.com/) att visa hur
förlag och tryckerier kan öka värdet på sitt tryckta material genom
en rad tekniska innovationer. Ricoh kommer också att visa hur moderna
trender har förändrat branschens syn på teknik
(http://www.ricoh-europe.com/services-solutions/knowledge-base/white-pape...)
och hur tekniken har gjort mer innehåll tillgängligt.

I monter R505, på bokmässan i London 8-10 april
(http://inside.ricoh.se/Pressmeddelandearkiv/Pressmeddelande/?ItemRssUrl=...),
visar experter innovationer som kan hjälpa förlags- och bokbranschen
med digitaliseringen:

· Videoböcker - kombinerar video, bilder och annan media för en helt
ny läsupplevelse på läsplattan. Skärmar med länkar bäddas in för att
lägga till extramaterial.

· Clickable Paper™ - en printlösning som förenar den digitala och
analoga världen och ger läsaren omedelbar tillgång till upp till sex
olika onlinekällor som video/multimedia, webbsidor, e-handelsportaler
och sociala nätverk. Tekniken
(http://inside.ricoh.se/Pressmeddelandearkiv/Pressmeddelande/?ItemRssUrl=...)
kan användas på allt tryckt material som böcker, dagspress,
tidningar, direktreklam, broschyrer och affischer. Tekniken gör
pappersbaserad kommunikation interaktiv.

· Öppna läromedelsportaler - en onlinetjänst som till exempel
universitet kan använda för att förse studenterna med litteratur i
olika format som tryckt material, textdokument och e-böcker.

· Anpassade läroböcker - digital produktion av skräddarsydda böcker
med innehåll för speciella syften - som klassrumsmaterial eller
läslistor som uppdateras ofta. Perfekt för lärare som hellre skapar
eget kursmaterial än använder förtryckta läroböcker.

Besökare kan lära sig mer och testa tekniken på en stor pekskärm,
Electronic Learning Table, i Ricohs monter.

Frukostmöte med paneldebatt
Onsdagen den 9 april arrangerar Ricoh också ett frukostmöte med
paneldebatt under rubriken Transforming Creative Business in a
Digital Age - Exploring New Business Models. Representanter från
Ricoh och från förlagsbranschen kommer att debattera hur branschen
kan anpassa sig till den digitala framtiden.

- Förlagsbranschen pressas av flera marknadskrafter. Små upplagor och
alternativ media är bara några, teknikdrivna störningar skapar
ytterligare utmaningar. Undersökningar
(http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se/challenge-of-speed/?utm_sou...)
visar att 86 procent av Europas företagsledare tror att ny teknik kan
orsaka störningar
(http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se/challenge-of-speed/?utm_sou...)
på verksamheten kommande tre år. Det finns många sätt att agera på
aktuella och framtida utmaningar och samtidigt skydda tryckeriernas
kärnverksamhet, vilket är kritiskt för förlagsbranschen. Vi ser fram
emot diskussionerna på bokmässan och att utforska hur vi kan stödja
förlags- och bokbranschen i dess övergång till den digitala
tidsåldern, säger Tommy Segelberg, Director Nordic Operations PPBG,
Ricoh Sverige.

Mer information finns här
(http://www.ricoh-europe.com/services-solutions/knowledge-base/white-pape...).

För ytterligare information, kontakta:
Ricoh Sverige AB
Tommy Segelberg
Director Nordic Operations, Production Printing Business Group
Tel: 08-621 90 08
E-post: tommy.segelberg@ricoh.se
www.ricoh.se

Ricoh Sverige AB
Magnus Christerson
Marketing Director
Tel: 08-734 33 00
E-post: magnus.christerson@ricoh.se
www.ricoh.se

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB
http://www.facebook.com/RicohEurope

Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press
| About Ricoh |
Ricoh is a global technology company specialising in office imaging
equipment, production print solutions, document management systems
and IT services. Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in
about 200 countries and regions. In the financial year ending March
2013, Ricoh Group had worldwide sales of 1,924 billion yen (approx.
20 billion USD).

The majority of the company's revenue comes from products, solutions
and services that improve the interaction between people and
information. Ricoh also produces award-winning digital cameras and
specialised industrial products. It is known for the quality of its
technology, the exceptional standard of its customer service and
sustainability initiatives.

Under its corporate tagline, imagine. change. Ricoh helps companies
transform the way they work and harness the collective imagination of
their employees. For further information, please visit www.ricoh.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/ricoh-sverige-ab/r/ricoh-hjalper-forlag-och-tr...

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.