Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2015-06-22

Ricoh Sverige AB: Ricoh och Svenska Fotbollförbundet förlänger samarbetet ytterligare tre år

Stockholm 22 juni 2015
Ricoh har samarbetat med Svenska Fotbollförbundet sedan 2012 och nu
förlänger man samarbetet i ytterligare tre år. Det nya avtalet
sträcker sig fram t.o.m. 2018 och innebär att Ricoh fortsätter vara
Officiell partner och Officiell IT-leverantör till Svenska
Fotbollförbundet.

Sverige har en bred och stark fotbollstradition och i dag finns en
fotbollsrörelse med drygt 3 200 föreningar och 1 miljon medlemmar av
vilka cirka 600 000 är aktiva fotbollsspelare.

- Våra tjänster bidrar till ett säkert dokumentflöde och kreativa
möten inom Svenska Fotbollförbundet. Tillsammans skapar vi nya idéer
som ökar framgångsmöjligheterna för både individer och team, oavsett
ålder och nivå. Sporten har en fantastisk förmåga och ambition att
integrera människor med olika bakgrund i det svenska samhället vilket
speglar Ricohs värdegrund. Och de unga spelarnas framtidsvisioner
reflekterar samma kreativitet och vision som vår tagline
imagine.change, säger Måns Sjöstedt, vd på Ricoh Sverige AB.

Ricoh levererar helhetslösningar för dokumenthantering,
video-/konferensteknik, kommunikation och IT-tjänster till Svenska
Fotbollförbundet. Bl.a. har Ricoh kopplat samman 24 fotbollsdistrikt
i landet med modern miljöanpassad teknik för interaktiva videomöten.
Det minskar avståndet mellan centrala och lokala initiativ vilket
underlättar samarbetet inom svensk fotboll.

- Vi är oerhört glada att ha Ricoh som en nära partner i ytterligare
tre år. Vi är särskilt nöjda med vår videokonferenslösning, där vi
mer effektivt kunnat koppla ihop oss med våra distrikt, vilket
minskar resekostnader och underlättar samarbetet. Vi ser fram mot ett
fortsatt nära och framgångsrikt samarbete, säger Håkan Sjöstrand,
generalsekreterare på Svenska Fotbollförbundet.

Avtalet sträcker sig till 2018 och som Officiell partner och Officiell
IT-leverantör kommer Ricoh fortsatt vara en viktig spelare för
Svenska Fotbollförbundet.

För ytterligare information, kontakta:
Måns Sjöstedt, VD, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 19 99, e-post: mans.sjostedt@ricoh.se

Magnus Christerson, Marknadsdirektör, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 33 00, e-post: magnus.christerson@ricoh.se

Camilla Hagman, Chef Kommunikation och Marknad, Svenska
Fotbollförbundet

Tel: 08- 735 09 70, e-post: camilla.hagman@svenskfotboll.se
Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB,
www.facebook.com/RicohEurope

Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press
(http://www.ricoh-europe.com/press)

| About Ricoh |
Ricoh is a global technology company specializing in office imaging
equipment, production print solutions, document management systems
and IT services. Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in
about 200 countries and regions. In the financial year ending March
2015, Ricoh Group had worldwide sales of 2,231 billion yen (approx.
18.5 billion USD).

The majority of the company's revenue comes from products, solutions
and services that improve the interaction between people and
information. Ricoh also produces award-winning digital cameras and
specialized industrial products. It is known for the quality of its
technology, the exceptional standard of its customer service and
sustainability initiatives.

Under its corporate tagline, imagine. change. Ricoh helps companies
transform the way they work and harness the collective imagination of
their employees. For further information, please visit: www.ricoh.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/ricoh-sverige-ab/r/ricoh-och-svenska-fotbollfo...

Författare WKR

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.