Du är här

2013-03-07

SAS: Överför ytterligare delar av kundservice-verks till SYKES

(SIX) Flygbolaget SAS har ingått avtal med SYKES om ett
väsentligt utökat samarbete och överföring av ytterligare delar
av Customer Contact Center-verksamheten (CCC) till SYKES. Vissa
delar av SAS support till företagskunder och agenter kommer även
fortsatt att hanteras internt.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Enligt det nya samarbete kommer SYKES drift att omfatta fler
funktioner inom Customer Contact Center-verksamheten (exempelvis
support för premium-kunder och EuroBonus-medlemmar).

De funktioner som fortsatt kommer att hanteras internt i SAS
kommer att placeras i Tallinn (Blue Travel Services) samt till
viss del hanteras av lokal SAS-kompetens. Förändringen kommer
att ske successivt under 2013 och 2014.

SAS och SYKES har haft ett samarbete sedan 2010, då SYKES tog
över SAS direktförsäljning och support för SAS baskunder.
Avtalet är en del av SAS strategi 4ExcellenceNext Generation.

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.