Du är här

2017-09-05

SAS: VD MEDGER BRISTER PÅ HEMSIDA OCH I KUNDTJÄNST

STOCKHOLM (Direkt) SAS är "medvetna om att användarvänligheten på vår nya
webbsida inte är tillfredsställande" och arbetar intensivt på att åtgärda
det.

Det skriver vd Rickard Gustafson i tisdagens kvartalsrapport, och nämner att
problematiken har lett till stora utmaningar i flygbolagets kundtjänst, "med
delvis oacceptabla svarstider som följd".

"Vi räknar med att inom kort vara tillbaka på normala servicenivåer och jag
vill be drabbade kunder om ursäkt för situationen som varit", heter det i
vd-kommentaren.

I somrasrapporteradebland andra Aftonbladet om hur missnöjda SAS-kunder
"rasade" mot kundtjänsten.

I slutet av augusti framkom att danska och norska pilotföreningar varslat om
strejk. Rickard Gustafson berör inte denna fråga i sitt vd-ord, men på annat
ställe i rapporten nämner SAS att man har mottagit ett varsel om konflikt
från den 11 september av pilotföreningarna i Norge samt från den 16 september
av pilotföreningen i Danmark.
---------------------------------------
Martin Lindgren +46 8 5191 7920

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.