Du är här

2017-08-29

SHORTCUT MEDIA: ÄNDRAR HELÅRSPROGNOS

STOCKHOLM (Direkt) Shortcut Media, som handlas på Aktietorget, har ändrat sin
helårsprognos till att höja den förväntade omsättningen från minst 60
miljoner kronor till 65 miljoner kronor. Ebita-marginalen förväntas samtidigt
bli lägre än det långsiktiga målet om cirka 11 procent under 2017. Det
långsiktiga målet för rörelsemarginalen kvarstår.

Det framgår av delårsrapporten.

Under andra kvartalet 2017 hade Shortcut Media en omsättningsökning på 45
procent under andra kvartalet, till 15,9 miljoner kronor. Ebitda-resultatet
uppgick till -0,4 miljoner kronor (0,3).

Resultatet före goodwill-avskrivningar, ebita, uppgick till -0,4 miljoner
kronor (0,3).

Bolaget fortsätter sitt förvärvsspår.

"Vi har för närvarande två pågående förvärvsdialoger med en sammanlagd
omsättning om cirka 30 miljoner kronor. Bägge är belägna utanför
Stockholmsregionen. I dagsläget väntas sannolikheten för respektive affär
understiga 50%", säger vd Anders Brinck.

Han noterar vidare att andra kvartalet präglades av god tillväxt men lägre
resultat. Det senare beror på högre direkta kostnader för rådgivnings,
redovisnings- och ir-arbete kopplat till fyra genomförda företagsaffärer samt
en emission under första halvåret, samt normal projektvariation.
---------------------------------------
Kristine Trapp +46 8 5191 7927

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.