Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-07-08

SKF: SKF sponsrar Gothia Cups finalarena

Göteborg, 8 juli 2014: SKF tillkännagav idag att man utökar sitt
samarbete med Gothia Cup och därmed sponsrar årets finalarena på
Heden. Arenan, som i år kommer att få namnet SKF Arena, rymmer 12 000
åskådarplatser. Tack vare läktarnas närhet till planen erbjuder den
publiken en närmare och mer intim upplevelse av matcherna.

"SKF har haft ett nära samarbete med Gothia Cup sedan 2006 och i år
kände vi att vi ville utöka samarbetet, i samband med att Gothia Cup
arrangeras för 40:e gången. Gothia Cup stämmer väl överens med SKFs
värderingar öppenhet och

teamwork, samt att vara en ansvarstagande samhällsmedborgare där vi
finns och verkar. Genom SKF Arena kan vi erbjuda publiken ett
folkligt, festligt event som ger spelarna ett minne för livet," säger
Tom Johnstone, SKFs vd och koncernchef.

SKF Arena är den naturliga träffpunkten för människor som vill se bra
och varierande fotboll med både killar och tjejer från hela världen,
i olika ålderskategorier. Arenan kommer att visa grupp- och
slutspelsmatcher under hela veckan och när det drar ihop sig för
finaldags kommer alla lag som lyckats ta sig till A-final att möta
publiken där. På arenan kommer man bland annat att kunna följa Gothia
Cup-lag från internationella publikmagneter såsom Paris
Saint-Germain, Newcastle, Röda stjärnan (Serbien) och Besiktas
(Turkiet), såväl som svenska storlag, exempelvis AIK, IFK Göteborg,
Malmö FF, BK Häcken och Elfsborg.

"Redan förra sommaren byggdes en arena på Heden. Det blev en
fantastisk publiksuccé med runt 10.000 åskådare på flera matcher.
Tack vare att SKF nu utvidgar sitt samarbete med Gothia Cup kan vi
erbjuda våra deltagare och publik arenan på Heden även i år," säger
Dennis Andersson, Generalsekreterare, Gothia Cup.

Matcherna kommenteras för fjärde året i rad av Jesper Sjöberg och
Claes Andersson i Studio SKF. De kommer också att underhålla publiken
i halvlek och mellan matcherna, med gästande idrottsprofiler och med
enkla tävlingar som engagerar publiken. Jesper Sjöberg är känd
konferencier och musikalartist, med ett brinnande fotbollsintresse
och Claes Andersson är kommentator från Viasat.

Gothia Cup, världens största fotbollsturnering för ungdomar, skapar
möjlighet för unga människor att spela på den internationella arenan
och tävla mot spelare från hela världen. I år kommer mer än 1600 lag
med över 37 000 barn och ungdomar att spela över 4500 matcher på 110
spelplaner. Finalen spelas inför över 12 000 åskådare - en publik som
många vuxna fotbollsspelare bara drömmer om.

Aktiebolaget SKF
(publ)

För ytterligare information, kontakta:
MEDIA HOTLINE: tel: 46 31-337 2400

PRESS: Ingalill Östman, 46 31-337 3260, mobile: 46 706-973260,
ingalill.ostman@skf.com

INVESTOR RELATIONS: Marita Björk, tel: 46 31-337 1994, mobile: 46
705-181994, e-mail: marita.bjork@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager,
tätningar, mekatronik, service och smörjsystem. Serviceerbjudandet
omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice,
tillståndsövervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF
är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka
15 000 platser världen över. Försäljningen 2013 uppgick till 63 597
miljoner kronor och antalet anställda var 48 401. www.skf.com

® SKF är ett registrerat varumärke som ägs av SKF-koncernen.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/skf/r/skf-sponsrar-gothia-cups-finalarena,c961...
http://mb.cision.com/Main/637/9613485/264913.pdf

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.