Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-06-04

SKF: SKF startar Meet the World 2014, en turnering som kvalificerar lag till Gothia Cup 2014

Göteborg 04 juni 2014: I sommar kommer miljontals fotbollsfans att
samlas för att se finalerna i Fotbolls-VM i juli. SKF startar
säsongen redan i mars med årets första Meet the
World-fotbollsturnering, som i år spelas i 24 länder. I juli samlas
dessa unga spelare på Gothia Cup där SKFs lag har chansen att komma
till final och vara stjärnor för en dag.

"Vi är mycket glada över samarbetet vi har utvecklat med Gothia Cup
genom åren och med Meet the World-turneringarna som vi startade 2007.
Meet the World ger ännu fler barn med olika bakgrund chansen att få
spela fotboll och komma till Göteborg och tävla mot lag från fler än
75 länder. Tillsammans ger de två turneringarna barn världen över
chansen att förverkliga sina drömmar", säger Tom Johnstone Vd och
koncernchef.

Bli morgondagens stjärna
Årets tema för SKF Meet the World är "Bli morgondagens stjärna" och
SKF hoppas att eventet kommer att inspirera barn världen över att
göra det bästa av sina möjligheter. SKF lanserar en applikation på
Facebook som får alla att känna sig som en fotbollsstjärna genom att
göra ett fotbollskort med användarens profilbild.

"Appen" är öppen för alla och vi räknar med och uppmuntrar
fotbollsentusiaster över hela välden att ladda upp sitt foto och
skapa sitt eget personliga kort", säger Julia Persdotter, Global
projektledare för SKF Meet the World-turnering.

Global sammankomst i Göteborg
Meet the World spelas i 24 länder där SKFs medarbetare har möjlighet
att ge tillbaka till sitt lokala samhälle genom att organisera
SKF-turneringarna. De spelas från mars-juni och det vinnande laget
från varje land reser till Göteborg för att delta i Gothia Cup. För
tredje året i rad kommer SKF att arrangera Meet the World i Frankrike
för barn med särskilda behov och vinnarna reser till Göteborg och
spelar om Kim Källström Trophy.

Gothia Cup, väldens största fotbollsturnering för ungdomar, skapar
möjlighet för unga människor att spela på den internationella arenan
och tävla mot spelare från hela världen. I år kommer mer än 1600 lag
med över 37 000 barn och ungdomar att spela över 4500 matcher på 110
spelplaner. Finalen spelas inför över 40 000 åskådare - en publik som
många vuxna fotbollsspelare bara drömmer om.

Aktiebolaget SKF
(publ)

För ytterligare information:
Media Hotline: +46 31 337 2400
Press Relations: Rebecca Janzon, +46 31-337 3880; +46 727-173 880;
rebecca.janzon@skf.com

Investor Relations: Marita Björk, +46 31-337 1994; +46 705-181 994;
marita.bjork@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager,
tätningar, mekatronik, service och smörjsystem. Serviceerbjudandet
omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice,
tillståndsövervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF
är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka
15 000 platser världen över. Försäljningen 2013 uppgick till 63 597
miljoner kronor och antalet anställda var 48 401. www.skf.com

® SKF är ett registrerat varumärke som ägs av SKF-koncernen.
-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/skf/r/skf-startar-meet-the-world-2014--en-turn...
http://mb.cision.com/Main/637/9595791/252618.pdf

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.