Du är här

2017-08-29

STILLFRONT: ANDEL INTÄKER EGNA VARUMÄRKEN STEG TILL 85% 2 KV

STOCKHOLM (Direkt) Stillfronts andel av intäkter som kommer från egna
varumärken och eget förläggande uppgick i det andra kvartalet till cirka 85
procent och bedöms öka ytterligare, skriver spelbolaget i sin delårsrapport.
I det första kvartalet låg andelen på ungefär 76 procent.

Stillfronts nettoomsättning steg 61 procent i det andra kvartalet till 37,3
miljoner kronor. Ebitda-resultatet var 10,0 miljoner (9,5) och har påverkats
av att bolaget under kvartalet tagit kostnader på 1,3 miljoner för ny och
säker driftsmiljö inom Bytro, IFRS-omställning och notering på First North
Premier.

Andra kvartalet 2016 inflöt en betydande royalty avseende speletUnravel
. Även årets andra kvartal innehåller royaltyintäkter frånUnravel
, vilka dock är avtagande.Unravel
lanserades under första kvartalet 2016 och arbetet med utveckling av en
uppföljare på uppdrag av Electronic Arts fortsätter enligt plan, skriver
Stillfront.

Parallellt med pågående förvärvsaktiviteter driver Stillfront ett antal
utvecklingsprojekt inom ramen för bolagets befintliga studios. Projekten
avser både helt nya produkter och utökningar av befintliga produkter. Tre
till fyra av de nya produkterna planeras att lanseras under 2017.

Siege: Titan Wars
påbörjade den globala lanseringen första veckan i juli. Enligt Stillfront
löper lanseringen enligt plan under hela tredje kvartalet, parallellt med
vidareutveckling av produkten, bland annat med specifika anpassningar inför
en lansering på den kinesiska marknaden.
---------------------------------------
Mats Torgander +46 8 5191 7915

Nyhetsbyrån Direkt

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.