Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-05-07

Storytel: Bokstäver i huvudrollen för Storytels nya visuella identitet

Storytels nya visuella identitet är resultatet av en djupgående analys
av Storytels kärnvärden och vision, och sprunget ur behovet av att
kommunicera globalt på många olika marknader i flera olika
världsdelar. Bakom den nya profilen ligger B-Reel som borrat djupt i
företagskulturen för att komma ända ner till fundamentet för
Storytels själva existens - berättelserna.

[image]

En mer kreativ och empatisk värld där fantastiska berättelser är
tillgängliga och kan avnjutas av alla, överallt och alltid. Storytels
vision var central i det omfattande och djupgående arbete som B-Reel
och Storytel lade ner på att skapa företagets nya visuella identitet.
Det var även den starka, passionerade och genuina företagskulturen.

"Arbetet med vår nya identitet bygger på ett stort antal intervjuer av
anställda på Storytel. Gemensamt för alla var kärleken till
berättelserna, det är verkligen stories i centrum här hela dagarna,
och glädjen i att kunna erbjuda en kvalitativ lyssnarupplevelse.
Detta har vi tagit fasta på både genom att utgå från berättelsernas
minsta beståndsdel - bokstäverna, och ge dem fritt spelrum i en värld
präglad av varma färger och mycket rörelse", säger Cecilia Kroon,
global marknadschef på Storytel.

Storytels signifikanta orange färg har fått sällskap av en ny palett,
nya typsnitt och ett nytt bildspråk. Den nya helheten skiljer sig
både från Storytels tidigare uttryck och bland konkurrenter.

"Vi har försökt visualisera Storytels positiva energi på ett sätt som
vi hoppas är både iögonfallande och särskiljande. Berättelser kan
locka till skratt, de kan få håren att resa sig på våra armar och de
kan, bokstavligt talat, förändra våra liv. Det har varit otroligt
inspirerande att jobba med och vi är väldigt stolta över resultatet",
säger Alexander Gårdenberg, design director på B-Reel.

Den nya identiteten kommer att börja rullas ut redan nu i maj och
kommer bland annat att synas i Storytels app, reklam och egna
kanaler.

Klicka här för att ladda ner en zipfil med exempel!
(https://we.tl/t-y5M7amlYSd)

För mer information, kontakta:

Tiina Nevala, PR-ansvarig Storytel

Tel 070 241 8301

E-post: tiina.nevala@storytel.com

Om Storytel

Storytel är norra Europas största streamingtjänst för ljudböcker och
e-böcker, med mer än 200 000 titlar i tjänsten globalt. Vår vision är
att göra världen till en mer empatisk plats, genom fantastiska
berättelser som kan delas och uppskattas av vem som helst, var som
helst och när som helst. Storytel erbjuder både en digital
distributionslösning och förlagsverksamhet. Streamingverksamheten är
en abonnemangstjänst för ljudböcker och e-böcker under varumärkena
Storytel och Mofibo. Förlagsverksamheten består av Norstedts,
Massolit, StorySide, Printz Publishing, People's Press, Rabén &
Sjögren, B. Wahlströms och Norstedts kartor. Ztory - en
streamingtjänst för tidningar och magasin, blev en del av Storytel i
januari 2019. Storytel finns idag på 16 marknader och har sitt
huvudkontor i Stockholm.

Läs mer om oss på Storytel.se (https://www.storytel.com/se/sv/) eller
besök oss på Facebook (https://www.facebook.com/Storytel.se/),
Instagram (https://www.instagram.com/storytel.se/?hl=sv) eller
Twitter (https://twitter.com/storytel).

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/storytel/r/bokstaver-i-huvudrollen-for-storyt...
https://mb.cision.com/Main/11546/2804582/1038145.pdf

Författare Cision

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.