Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-11-06

Strax: STRAX: FORTSATT POSITIV UTVECKLING FÖR URBANISTA

Urbanista, livsstilsvarumärket inom audio som är ett helägt
dotterbolag till STRAX fortsätter resan mot ett rekordår 2019.

Efter succén med lanseringen av den trådlösa hörluren "Stockholm", en
av Urbanistas bästsäljande produkter, släpps nu ytterligare två
hörlurar denna höst - "Paris" och "Atherns" - samt två högtalare -
"Sidney" och "Brisbane" - vilka alla ger en fullt trådlös upplevelse
i linje med det snabbväxande segmentet inom den globala
audioindustrin.

Under året har Urbanista inlett flera betydande samarbeten, till
exempel lanseringen av en specialutgåva av hörlur för Non-Violence
Project som tar ställning för fred både lokalt och globalt.
Projektets mål är att visa kommande generation att konflikter kan
lösas utan våld och att vi alla kan göra skillnad. Urbanista är även
en av huvudsponsorerna till den välgörenhetskonsert som organiseras
av "Tim Bergling Foundation" till minne av artisten Avicii, och
därutöver sponsra stiftelsen både genom en direkt donation samt genom
att bidra till stiftelsen med en del av den försäljning Urbanista
genererar. Den utsålda konserten som är den 5 december 2019 har
syftet att belysa mental ohälsa och självmordsbenägenhet, med
deltagande av artister som David Guetta, Rita Ora och Kygo.

"Urbanista både utvecklas och växer som varumärke. Vi förväntar oss en
betydande försäljningstillväxt detta året och vi har en stark
produktportfölj vilket ger oss goda förhoppningar om ett starkt
avslut på 2019. Det som är ännu mer spännande är att varumärket har
mognat och har en robust produktlanseringsplan framöver. Samarbeten
som bidraget till Tim Bergling Foundation, både genom sponsring av
välgörenhetskonserten och genom bidrag till stiftelsen genom att
donera en del av försäljningen, är ett mycket bra sätt för oss att
dela en del av våra framgångar till en mycket viktig och
betydelsefull sak. Vi ser utvecklingen för Urbanista på alla våra
marknader och har mycket positiva marknadsdata för viktiga marknader
som Skandinavien, Storbritannien, Tyskland och nu senast från USA."
säger Gudmundur Palmason, VD STRAX

För ytterligare information, kontakta Gudmundur Palmason, VD, STRAX
AB, tel. +46 8 545 01750

Om Urbanista:
Urbanista är ett skandinaviskt varumärke som designar och tillverkar
audio-produkter. Våra produkter är inspirerade av städer, frihet och
med urban livsstil i åtanke. Vi skapar produkter för ett liv i
rörelse dedikerade till urbana människor oavsett var de bor i
världen. Urbanistas produkter finns tillgängliga online samt i cirka
20 000 butiker i 80 länder. För mer information besök
www.urbanista.com

Om STRAX
STRAX är en marknadsledande global specialist inom mobila tillbehör.
STRAX har byggt ett "House of Brands" i tillägg till de värdeskapande
kundspecifika lösningar och tjänster som erbjuds. STRAX House of
Brands innehåller egna märken: XQISIT, Urbanista, THOR och Clckr,
samt licensierade märken: adidas och bugatti. Därutöver representerar
STRAX även över 40 stora varumärken för mobiltillbehör och säljer i
alla huvudkanaler, från telekomoperatörer, grossister och
elektronikbutiker till livstilsbutiker och direkt till kunder online.
STRAX grundades 1995 i Miami och Hongkong och har sedan dess vuxit
världen över. I dagens läge har STRAX över 190 anställda i 13 länder,
med operativt huvudkontor och logistik- och distributionscenter i
Tyskland. STRAX är noterat på Nasdaq Stockholm.

-----------------------------------------------------------
https://news.cision.com/se/strax/r/strax--fortsatt-positiv-utveckling-fo...
https://mb.cision.com/Main/661/2955371/1136786.pdf

Författare Cision News

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.