Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-02-02

Swedbank: Aet Altroff utses till chef för Customer Value Management

2 februari 2017

Aet Altroff utses till chef för Customer Value Management (CVM) i
Swedbank och blir ny ledamot i koncernledningen. CVM är en ny
koncernfunktion i Swedbank som kommer att utveckla arbetet med att
skräddarsy tjänster och produkter till kunder.

I oktober 2016 meddelande Swedbank att Digital Banking inrättas för
att öka fokus på digital utveckling och innovation. Samtidigt
informerades att en ny organisation - Customer Value Management (CVM)
- bildades. CVM ska öka kundlojaliteten genom att erbjuda proaktiva,
relevanta och skräddarsydda erbjudanden till kunder som distribueras
i rätt kanaler, vid rätt tidpunkt.

- Aets gedigna erfarenhet av banktjänster till privatkunder och av att
bygga kundlojalitet är en stor tillgång för Swedbank och jag är
mycket glad över att vi nu kan lansera CVM. Aet och hennes team har
en viktig uppgift att fortsätta utveckla kunddata och analysförmåga
på samtliga av våra fyra hemmamarknader. Målet är att nå fler nöjda
och lojala kunder genom personliga erbjudanden, säger Birgitte
Bonnesen, vd i Swedbank.

Aet Altroff har en kandidatexamen i ekonomi från Tallinns Tekniska
Universitet. Hon har haft flera ledande positioner inom Swedbank med
fokus på privatkunder och kundlojalitet.

För ytterligare information:
Claes Warrén, presskontakt, Swedbank, tel 070-375 00 54

Swedbank AB (publ) ska offentliggöra denna information enligt
Marknadsmissbruksförordningen (EU) nr 596/2014, lagen (2007:528) om
värdepappersmarknaden och Nasdaq Stockholms regelverk för emittenter.
Informationen lämnades för offentliggörande den 2 februari 2017
klockan 07.05.

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna,
hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt
"Beyond Financial Growth". Som en ledande bank på hemmamarknaderna
Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av
finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner
privatkunder och ca 640 000 företags- och organisationskunder med 266
kontor i Sverige och 143 kontor i de baltiska länderna. 2015 hade vi
850 miljoner digitala kontakter med våra kunder. Koncernen har även
verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 30 september 2016
uppgick balansomslutningen till 2 394 miljarder kronor.

Läs mer på www.swedbank.se
-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/swedbank/r/aet-altroff-utses-till-chef-for-cus...
http://mb.cision.com/Main/67/2178916/622659.pdf

Författare WKR

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.