Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-04-04

Swedbank: Swedbank och Mina Tjänster ingår samarbete

4 april 2017

Swedbank investerar i fintechbolaget Mina Tjänster. Mina Tjänsters
ekonomiapp gör det enklare för människor att hantera sina
abonnemangs- och prenumerationstjänster. Verktyget erbjuder
användarna att hitta det bästa alternativet för abonnemangstjänster
så som mobilabonnemang, elavtal, försäkringar och streamingtjänster.
Genom Swedbanks investering och samarbetet mellan Swedbank och Mina
Tjänster ska Swedbanks kunder få tillgång till tjänsten.

Mina Tjänster lanserades 2016 av Jonas Karles, Marcus Lönnberg och
Joakim Sjöblom. Idag har appen passerat 50 000 användare. Under
första året sparade Mina Tjänster över 15 miljoner kronor åt sina
användare genom att rekommendera alternativ till 10 000
abonnemangstjänster som användarna ville förbättra eller avsluta.

- Målet med samarbetet är att skapa mervärde för Swedbanks kunder.
Mina Tjänster ger med sin smarta tekniska lösning människor bättre
överblick och ökad kontroll över sin privatekonomi. Vi är därför
entusiastiska över att nu påbörja arbetet med att kunna erbjuda Mina
Tjänster till våra 4 miljoner privatkunder i Sverige, säger Emma
Heimonen, ansvarig för digital innovation på Swedbank.

Mina Tjänster mäter inte bara pris utan inkluderar även kundservice,
miljöpåverkan och kvalitet i sina rekommendationer av
abonnemangstjänster. Detta gör varje rekommendation personlig.

- Vi är väldigt glada över att inleda det här samarbetet. Med Swedbank
i ryggen får vi en trygg samarbetspartner och möjlighet att erbjuda
vår tjänst till miljoner hushåll. Vi väljer Swedbank för att vi delar
samma mission - en sund och hållbar ekonomi för de många hushållen,
säger Joakim Sjöblom, medgrundare till Mina Tjänster.

Detta är Swedbanks första investering i ett fintechbolag. Nu börjar
arbetet med att göra Mina Tjänster tillgängligt via Swedbanks
digitala kanaler.

För ytterligare information:
Claes Warrén, presskontakt, Swedbank, tel +46 70 375 00 54

Swedbank främjar en sund och hållbar ekonomi för de många människorna,
hushållen och företagen. Vår vision är att stå för hållbar tillväxt
"Beyond Financial Growth". Som en ledande bank på hemmamarknaderna
Sverige, Estland, Lettland och Litauen erbjuder vi ett brett utbud av
finansiella tjänster och produkter. Swedbank har drygt 7 miljoner
privatkunder och ca 640 000 företags- och organisationskunder med 266
kontor i Sverige och 143 kontor i de baltiska länderna. 2015 hade vi
850 miljoner digitala kontakter med våra kunder. Koncernen har även
verksamhet i övriga Norden, USA och Kina. Den 31 december 2016
uppgick balansomslutningen till 2 154 miljarder kronor.

Läs mer på www.swedbank.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/swedbank/r/swedbank-och-mina-tjanster-ingar-sa...
http://mb.cision.com/Main/67/2230756/652192.pdf

Författare WKR

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.