Du är här

2012-02-07

Tele2: Ökade sannolikt markn andel post paid Sverige 4 kv - VD

(SIX) Tele2 tog in 50.000 nya kunder vad gäller post paid, i
det fjärde kvartalet förra året. Samtidigt tappade
teleoperatören 75.000 kunder vad gäller pre paid, förbetalt.
"För oss är post paid jätteviktigt. Det är viktigt att få ett
längre förhållande med våra kunder. Post paid har vi nog ökat
vår marknadsandel på men det är väldigt små förändringar", säger
Tele2:s vd Mats Granryd till Nyhetsbyrån SIX på tisdagsmorgonen
efter att bolaget lagt fram bokslutsrapporten för 2011.
"Sverige är en mogen marknad", konstaterar Granryd.
För 2012 spår Tele2 en ökad försäljning mobilt Sverige med
cirka 2-4 procent.
Tele2 förväntar sig en vidare en ebitda-marginal på mellan
33-35 procent inklusive proportionell konsolidering av
samarbetsbolagen.

Joakim Johansson, tel +46 31-350 64 84
joakim.johansson@six-group.se
Nyhetsbyrån SIX

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.