Du är här

2012-12-12

Tele2: Ska öka alternativa försäljningskanaler - Rysslandschef

STOCKHOLM (SIX) Det kostar nu mycket att öka antalet kunder
på den ryska mobilmarknaden i och med att penetrationen nått en
så hög nivå.

"Vi behåller vårt ledarskap vad gäller internet", sade Inessa
Galaktionova, kommersiell chef på Tele2 Ryssland, vid
kapitalmarknadsdagen.

Smartphone-penetrationen i Ryssland är 18 procent totalt sett
i hela landet. "2015 kommer halva marknaden vara 3G", sade
Galaktionova. "Online är viktigt för oss men tyvärr kan inte
hela försäljningen genereras där även om jag hade önskat det",
sade hon.

Tele2 ska öka antalet alternativa försäljningskanaler i
Ryssland, till exempel via livsmedelsbutiker. Fler än 250
butiker har omförvandlats i landet med nytt varumärke. "Vi ska
öka antalet butiker signifikant framöver", sade Galaktionova.
Hon lyfte även fram att Tele2 har lägst churn, kundomsättning,
på den ryska marknaden.

Joakim Johansson
joakim.johansson@six-group.se
SIX News

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.