Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-03-25

Telia: Telia Touchpoint växer med nya funktioner

Pressmeddelande 2014-03-25

Idag lanserar Telia den molnbaserade kommunikationslösningen Telia
Touchpoint brett på den svenska marknaden. Integration med Microsoft
Lync och kontaktcenterfunktionalitet är några av nyheterna som kommer
under våren. Målgruppen är företag med över 50 användare med behov av
ett mobilt arbetssätt.

Kortare konjunkturcykler ställer högre krav på företagen att vara
snabbfotade och tillgängliga. Det kan till exempel handla om att
snabbt kunna ändra företagets öppettider på välkomstmeddelandet eller
lägga in kampanjinformation. Samtidigt ställer medarbetarnas
individuella behov och nya sätt att arbeta krav på flexibla
kommunikationslösningar. Vi arbetar mer mobilt samtidigt som vi
förväntas vara nåbar av kunder och medarbetare oavsett var vi
befinner oss.

För att säkra användarvänligheten och därmed också kundupplevelsen
lanserades molntjänsten Touchpoint i begränsad omfattning till mindre
företag under 2013. Nu tar Telia steget och erbjuder den även till
större företag - samtidigt som man introducerar flera nya funktioner
i tjänsten. Och det är funktioner som välkomnas av dagens företag
menar Gunnar Reinholdsen, chef för företagsenheten inom
Bredbandstjänster på Telia.

- Konkurrenskraft handlar mycket om förmågan att samverka inom
företaget och att kunna dela information på ett effektivt sätt.
Möjligheterna att kommunicera är oändligt många fler idag när
växlarna flyttar ut i molnet och tal, ip och lync integreras. I
Touchpoint utgår vi från verksamhetens och användarnas behov av
tillgänglighet och internt samarbete, snarare än antal anknytningar,
säger Gunnar Reinholdsen.

Ny funktioner beställningsbara under våren
Under våren kommer kunderna att kunna beställa nya funktioner, såsom
synkning av de anställdas kalendrar, eget kontaktcenter med
funktioner från Telia CallGuide samt integration med Microsofts
samarbetstjänst Lync. Användarnas status är alltid uppdaterad i båda
systemen och kollegorna kan se vem som är ledig och vem som pratar i
mobilen. Företagen får också en bra tjänst för kontaktcenter med
många möjligheter för telefonistfunktioner att hantera inkommande
samtal. Touchpoint erbjuder alltifrån de enklaste svarsgrupper till
en gedigen kontaktcenterlösning. Alla funktioner är enkla att
administrera och använda både i appen och på webben.

- Genom att koppla samman kundens Touchpoint och Microsoft
Lync-miljöer får kunden ut det bästa av båda lösningarna. Det i
kombination med Telias nät och den landsomfattande miljardsatsning vi
gör på att bygga ut och förstärka det, ger kunderna en ökad
konkurrenskraft genom att de kan jobba effektivare och möta sina
kunder bättre, säger Gunnar Reinholdsen.

Telia Touchpoint lanseras i fyra olika användarpaket:
Basic - för användare med enkla behov utan krav på UC-funktionalitet.
Unified - för mer telefoniintensiva användare som vill ha koll på
närvarorstatus, ha möjlighet att ringa från datorn och använda den
kraftfulla Touchpoint-appen på sin smartphone.

Attendant - för telefonister.
Advanced Attendant - för telefonister med extra höga krav och stora
volymer samtal.

Läs mer om paketen på www.telia.se/touchpoint
För mer information, kontakta gärna Helena de Verdier på 0705 51 31 38
eller besök Telias nyhetsrum telia.se/media
(http://www.telia.se/media)

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett
enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi är Sveriges
kommunikationsmotor och investerar mer än någon annan i nät, tjänster
och infrastruktur. Telia var först i världen med att lansera 4G - en
innovation som gör det möjligt att surfa mobilt, upp till tio gånger
snabbare än förut. Under året bygger vi ut fiber, vdsl och 4G för
snabbare bredband till ännu fler svenskar. Läs mer på www.telia.se.
Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden,
Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien.
Läs mer på www.teliasonera.com.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/telia/r/telia-touchpoint-vaxer-med-nya-funktio...
http://mb.cision.com/Main/1013/9557118/224451.pdf

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.