Du är här

2018-08-31

Toadman påbörjar satsning på spelet Project IGI, I´m Going In 3 med marknadsföringsbyrå

Spelutvecklingsbolaget Toadman Interactive har tecknat en avsiktsförklaring
med marknadsföringsbyrån Petrol Advertising att påbörja satsningen på
"Projekt IGI, I´m Going In 3". Petrol Advertising kommer att bidra med 1
miljon dollar, motsvarande 9 miljoner kronor för att för att hjälpa till
att skapa en ny vision för spelet. Det framgår av ett pressmeddelande.

Arbetet förväntas påbörjas under september 2018 och ett mer omfattande
avtal som innefattar speldesign av karaktärer och spelvärlden kommer att
arbetas fram med Petrol den kommande tiden. Satsningen kategoriseras inom
Toadmans nya uppdelning som kärnverksamhet.

Toadman erhåll i samband med förvärvet av Artplan IP-rättigheterna till
"Projekt IGI, I´m Going In". Toadman och Petrol har efter analys gjort
bedömningen att det finns intresse för lansering av ett nytt spel i serien,
bland annat baserat på de klipp som finns på Youtube, där åtskilliga klipp
har flera miljoner visningar. Spelet bedöms ta 1,5 till 2 år att utveckla,
vilket innebär att spelsläpp bedöms kunna ske år 2020-2021.

Petrol har i avtalet med Toadman gått med på att företagets tjänster och
istället för pengar som ersättning, får Petrol sin ersättning i andelar av
nettoomsättningen.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.