Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2016-03-08

Tourn International: Ny plattform för kvalitativ trafikleverans på mobilplattformar lanserasi April

Tourns plattform utvecklas konstant och vi tacklar nya utmaningar som
vår bransch ställs inför. En växande utmaning är just
kvalitetsgranskning av trafik och räckvidd på mobilappar som
Instagram, Snapchat, Periscope. Profiler på dessa kanaler kan ha
flera hundratusen om inte miljoner följare, men hur många av dessa
följare är faktiskt relevanta för annonsören? Hur många av dem är
svenska? Hur många av följarna är rätt för en specifik annonsörs
varumärke och målgrupp? Många av dessa följare kan också bestå av så
kallade "döda" konton; inaktiva konton eller robotkonton som inte
alls har något värde för annonsören, eller kanske rentav är
förfalskade och/eller med köpta följare. Annonsören som köper reklam
på mobilappar som Instagram, Snapchat och Periscope betalar idag för
följare som inte har något värde för dem, i många fall är endast
10-25% av profilens följare relevanta och av värde för annonsörens
kampanj.

Vår nya plattform löser detta problem genom att vid annonsering endast
ta betalt för de profilers följare som är relevanta för annonsören,
samt de följare som gör ett aktivt val och visar intresse för
annonsen, exempelvis går vidare till företagets hemsida/kampanj.
Söker företaget endast svenska och danska kunder, kommer de endast
betala för dessa. Är det då följare från andra länder eller
robotkonton som aktiverar kampanjen så dras ingen kostnad. Annonsören
behöver därför inte ta någon risk när de köper reklam på konton med
flera miljoner följare och höjer därmed sin träffsäkerhet avsevärt.
Denna plattform är även helautomatisk; kunden ställer in budget,
målgrupp och lanserar med en knapptryckning. Systemet matchar
kampanjen med konton som levererar en önskvärd trafik och filtrerar
bort följare/trafik som inte är önskvärd. Kostnaden dras endast när
rätt trafik levereras och kunden kan följa hela kampanjen i realtid
med målgrupps- och trafikrapporter.

Plattformen blir ett av våra verktyg vi erbjuder företag som vill göra
reklam i sociala medier, och kommer kunna utnyttjas av våra större
kunder vi jobbar med då vi har högre budgetkrav för kampanjerna i
jämförelse med våra andra plattformar.

Plattformen, vars namn kommer kommuniceras senare, byggs med
internationell lansering i åtanke och kommer vara med tidigt i
lanseringen när vi går in i nya länder. Vi räknar med att plattformen
är redo för lansering i Sverige och Norge i mitten på April 2016, mer
information kommer att kommuniceras då.

// Robin Stenman
VD, Tourn International AB (publ)
robin@tourn.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/tourn-international/r/ny-plattform-for-kvalita...
http://mb.cision.com/Main/12120/9930417/485791.pdf

Författare ATORG

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.