Du är här

2017-10-12

Tourn International: Uppdatering kring Tourns växande kundportfölj

Marknaden mognar och Tourn knyter ett allt starkare grepp om
branschen. Influencer marketing blir en mer vital del av många bolags
marknadsföringsstrategi vilket leder till att Tourn tar större
andelar av kundernas marknadsföringsbudget. Idag jobbar Tourn med
allt från nystartade webbutiker till stora kända varumärken och har
per i dag genomfört över 46 000 kampanjer av olika typer via Tourns
plattform.

Större bolag som gett Tourn marknadsföringsuppdrag senaste månaden är;
Puma, Nelly, Ellos, NA-KD, Guldfynd, Kanal 5, TV4, Cubus med flera.
Vi ser en tydlig trend i våra orderböcker att vår kundbas växer
stadigt, vilket är väldigt viktigt, men lika viktigt är att vi kan
konstatera att snittvärdet per order växer. Flera av uppdragen
erhållna under året har ordervärden på över en miljon kronor. Den
största enskilda kampanj Tourn erhållit som löper under året har ett
ordervärde om 2,4 miljoner kronor.

Tourn ser positivt på utvecklingen av kundportföljen och kommer
fortlöpande att arbeta med att knyta an stora kunder och budgetar.

VD, Tourn International AB (publ)
robin@tourn.se

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/tourn-international/r/uppdatering-kring-tourns...
http://mb.cision.com/Main/12120/2366486/735578.pdf

Författare Aktietorget

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.