Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2014-04-14

TradeDoubler: TradeDoubler AB: Tradedoubler tillämpar ny segmentsrapportering från 1 januari 2014

Från och med den 1 januari 2014 tillämpar Tradedoubler en ny
segmentsrapportering. Tradedoubler kommer att redovisa de geografiska
segmenten inom Affiliate, segmentet Technology, samt Other som
primärt representerar den icke-strategiska kampanjaffären. Med de
förändringar som görs kommer de geografiska segmenten inom Affiliate
tillsammans med Technology summera till kärnaffären Performance
Marketing.

Regioner som kommer att redovisas från och med 1 januari 2014 är;

DACH: Schweiz, Tyskland, Österrike

France & Benelux: Belgien, Frankrike, Nederländerna

UK & Ireland: Irland, Storbritannien

South: Brasilien, Italien, Portugal, Spanien

North: Danmark, Finland, Litauen, Norge, Polen, Sverige

Förändringen jämfört med tidigare är främst att den icke strategiska
kampanjaffären bryts ut från kärnaffären och redovisas som en del av
Other. Regionerna East och Nordics slås också ihop och redovisas
under Region North.

I enlighet med tidigare kommer kostnader för centrala affärsfunktioner
att fördelas ut per segment och kostnader för VD, finansfunktionen,
produktutveckling etc. redovisas separat. Segmenten kommer som
tidigare att rapporteras utifrån nettoomsättning och EBITDA, det vill
säga rörelseresultat före av- och nedskrivningar.

Bifogade tabeller visar jämförelsetal för 2012 och 2013 omräknade
enligt den nya segmentsrapporteringen.

För ytterligare information kontakta:

Tomas Ljunglöf, CFO

Tel: 08-405 08 00

Email: ir@tradedoubler.com

Om Tradedoubler

Tradedoubler är internationellt ledande inom prestationsbaserad
digital marknadsföring och teknologi. Företaget grundades i Sverige
1999 som en pionjär inom affiliate-marknadsföring i Europa.
Internationell strategisk förståelse kombinerat med djupgående
lokalkännedom gör Tradedoubler till det mest framgångsrika
paneuropeiska företaget inom prestationsbaserad marknadsföring än
idag. Tradedoubler hjälper cirka 2 000 annonsörer att nå sina
affärsmål genom ett högkvalitativt nätverk med cirka 130 000
publishers. Koncernen var först att erbjuda integrerade lösningar för
e- och m-handel så att annonsörer kan vidga sina onlineprogram till
mobila enheter.

Tradedoubler eftersträvar nära samarbeten med sina kunder för att öka
deras försäljning och hjälpa dem till nationell och internationell
framgång. Bland Tradedoublers annonsörer finns American Express,
ClubMed, Disney, Expedia och CDON. Aktien noteras på Nasdaq OMX. Mer
information finns på www.tradedoubler.com

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/tradedoubler/r/tradedoubler-ab--tradedoubler-t...
http://mb.cision.com/Main/2680/9569010/233231.pdf
http://mb.cision.com/Public/2680/9569010/be09bda39fa6a44b.pdf

Författare Hugin

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.