Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-04-07

Umida Group AB (publ): Lanserar ett flertal nya produkter i samarbete med Solera Beverage Group

Umida Group AB (publ) lanserar flera produktnyheter under de egna
varumärkena Shot 4.4 och GR8. Totalt lanseras tre nya smaker per
varumärke under våren 2017. Produkterna kommer att säljas av Umidas
nya säljpartner Solera Beverage Group i flera olika
försäljningskanaler, bland annat hos de nya kunderna Viking Line och
Scandlines. Nettoomsättningen för varumärkena Shot 4.4 och GR8
estimeras till c:a 11 MSEK för 2017 för den svenska marknaden, vilket
motsvarar en tillväxt på ca 80 procent jämfört med 2016. Potentiell
försäljningsvolym på övriga nordiska marknader kommer utvärderas
under våren.

Umida Group AB (publ) lanserar under våren 2017 flera intressanta
produktnyheter under de två egna varumärkena Shot 4.4 och GR8. Shot
4.4, en spritlikör som dricks som så kallad "shot" eller används som
drinkingrediens, lanserades under nytt namn i december 2016. Den
sedan tidigare mycket populära smaken Hallon-Lakrits kompletteras nu
med tre nya smaker: Viol-Lakrits, Mint samt Ginamon, en spännande
kombination av ingefära och kanel. Blanddrycken GR8 lanserades
sommaren 2016 med smakkombinationen Mango & Ananas. Nu får den
sällskap av de fräscha smakerna Blåbär, Jordgubb & Lime samt
Svartvinbär & Lingon. Precis som för den tidigare produkten har de
nya GR8-smakerna en stilren förpackningsdesign i den av konsumenterna
uppskattade PET-flaskan.

"Det känns superroligt att lansera så många starka nyheter under våra
egna varumärken Shot 4.4 och GR8. Vi har ett högt tempo i vårt
koncept- och produktutvecklingsarbete och vår chief blender Daniel
Henriksson har gjort ett fantastiskt arbete med de nya smakerna. Jag
är också mycket nöjd med att vi direkt kan ge vår nya partner Solera
en stark portfölj med många nyheter att erbjuda sina kunder." säger
Katarina Nielsen, VD för Umida Group AB (publ).

De nya produkterna lanseras under våren och kommer att finnas till
försäljning i flera olika försäljningskanaler i samarbete med Umidas
nya säljpartner Solera Beverage Group. Som tidigare kommunicerats har
ett samarbetsavtal tecknats mellan Umida och Soleras två dotterbolag
Multibev och Five Eyes om att sälja Shot 4.4- och GR8-portföljerna på
HoReCa-marknaden i Sverige och Shot 4.4 på Travel Retail-marknaden.
Five Eyes har redan tecknat avtal med de två kunderna Viking Line och
Scandlines, och från och med maj kommer Shot 4.4 att marknadsföras
och säljas i dessa mycket attraktiva försäljningskanaler.

Genom de nya försäljningskanalerna och de nya smakerna estimeras
nettoomsättningen för Shot 4.4 till 9,5 MSEK och GR8 till 1,5, MSEK,
totalt c:a 11 MSEK för 2017 på den svenska marknaden. Det motsvarar
en tillväxt på ca 80 procent jämfört med 2016 då nettomomsättningen
för Shot 4.4 och GR8 uppgick till 6,1 MSEK. Detta är ett estimat för
2017 och ingen garanterad försäljning.

För ytterligare information, kontakta:

Katarina Nielsen, VD, Umida Group AB (publ)

Telefon: +46 (0)70-759 08 90

Denna information är sådan information som Umida Group AB (publ) är
skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning.
Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för
offentliggörande den 7 april 2017.

-----------------------------------------------------------
http://news.cision.com/se/umida-group-ab--publ-/r/lanserar-ett-flertal-n...
http://mb.cision.com/Main/11623/2235068/654861.pdf

Författare ATORG

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.