Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2019-05-03

Umida lanserar franska alkoholfria vinet Le Petit Béret tillsammans med fotbollsprofil

Dryckesföretaget Umida lanserar tillsammans med entreprenören och tidigare
fotbollsprofilen Magnus Hedman det franska vinvarumärket Le Petit Béret på
de skandinaviska marknaderna. Det framgår av ett pressmeddelande.

Umida har höga ambitioner med det nya samarbetet och siktar på att ta en
betydande andel av det snabbt växande segmentet för alkoholfria drycker.
Försäljningspotentialen estimeras till 18 till 20 miljoner kronor på
årsbasis efter full lansering.

Umida har tecknat ett exklusivt samarbetsavtal där bolaget har ett
flerårigt import- och distributionsavtal. Varumärket Le Petit Béret
grundades 2012 i Languedoc Roussillon i Frankrike

De första produkterna från Le Petit Bérets produktportfölj kommer att
lanseras under juni. Planen är därefter en gradvis uppbyggnad under hösten
2019 till en bredare marknadsnärvaro under 2020.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Författare Finwire Smallcap

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.