Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2017-04-07

Umida lanserar nya produkter med partnern Solera, tror på tillväxt om 80 procent för Shot 4.4 och GR8 

Förpackningsspecialisten Umida lanserar enligt ett pressmeddelande flera
produktnyheter under de egna varumärkena Shot 4.4 och GR8. Totalt lanseras
tre nya smaker per varumärke under våren 2017.

Produkterna ska enligt bolaget säljas av Umidas nya säljpartner Solera
Beverage Group i flera olika försäljningskanaler, bland annat hos de nya
kunderna Viking Line och Scandlines.

Nettoomsättningen för varumärkena Shot 4.4 och GR8 beräknas till cirka 11
miljoner kronor för 2017 för den svenska marknaden, vilket motsvarar en
tillväxt på cirka 80 procent jämfört med 2016. Potentiell försäljningsvolym
på övriga nordiska marknader kommer utvärderas under våren, heter det.

Anton Wilén
anton.wilen@finwire.se, 0765-46 64 41
Nyhetsbyrån Finwire

Författare FWS

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.