Bli medlem
Bli medlem

Du är här

2012-05-09

Unibet: Marknadsföringskostnader helår spås fortf 30-35 % -VD

(SIX) Spelbolaget Unibets marknadsföringskostnader uppgick
till 29 procent under det första kvartalet. Det är något lägre
än intervallet 30 till 35 procent för helåret 2012 som Unibet
tidigare talat om, och som Unibet upprepar under en
presskonferens som hålls i samband med rapportsläppet i dag.
"För helåret är vi fortfarande någonstans mellan 30 och 35,
mer troligt i mitten", säger bolagets vd Henrik Tjärnström under
konferensen.
Han tillägger att det andra kvartalet kan bli något högre,
och att det kan gå ned senare under året.
I mitten av april pratade han på följande vis med Nyhetsbyrån
SIX under en intervju.
"Vi kom ju in på 31 procent redan i fjol. Som en del i vår
långsiktiga strategi driver vi att delmålet ska ned mot 30
procent och få samma effekt som vi fick av 35 procent förut
genom att bli mer effektiva med vår marknadsföring, samt att
investera bättre i den".
"De ansträngningarna såg vi resultat av redan i fjol. För
helåret i år sade vi fortfarande 35 procent, men snarare på den
lägre sidan av 35. Med köpet av Bet24 får vi en ökad skalbarhet
och det kommer bidra till att sänka snittet. Snarare att vi
kommer ned mot 30 än mot 35 med det här förvärvet", berättade
Tjärnström då.

Hanna Hoikkala, +46 8 586 163 67
hanna.hoikkala@six-group.se
Nyhetsbyrån SIX

Författare direkt.

Tala om vad ni tycker

Tala om vad ni tycker

Ni är just nu inne på en betaversion av nya aktiespararna. Lämna gärna feedback på vad ni tycker i formuläret nedan.